/  / Mercedes GLS, czyli Klasa S wśród SUV-ów

CENY | Mercedes GLS, czyli Klasa S wśród SUV-ów

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Marka ze Stuttgartu unowocześnia swojego flagowego SUV-a. Przy okazji Mercedes zmienił też nazwę modelu – z GL na GLS. Auto można już zamawiać w salonach.

Nowy Mercedes GLS zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności podczas listopadowych targów Los Angeles Auto Show 2015. Pierwsze egzemplarze trafią zaś do salonów dealerskich w marcu przyszłego roku.

Ważna informacja jest taka, że GLS-a można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz w Polsce. Aktualnie oferowane wersje to:
- GLS 350 d 4MATIC: 365 000 zł
- GLS 400 4MATIC: 377 500 zł        
- GLS 500 4MATIC: 484 500 zł
- Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC: 653 000 zł

Najdroższa w gamie wersja – czyli Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC – legitymuje się mocą 585 KM. To o 28 koni więcej niż poprzedniczka. Maksymalny moment obrotowy o wartości 760 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min.

Wszystkie odmiany GLS-a poza topową wersją Mercedes-AMG GLS 63 od momentu debiutu będą standardowo wyposażone w 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-Tronic, opcjonalnie łączoną z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału.



Jak Klasa S
Jak wspomniano na początku, flagowy Mercedes w segmencie SUV-ów nie nazywa się już "GL" – lecz "GLS". Skąd ta zmiana? Nie wynika ona bynajmniej z faktu, że stara nazwa źle kojarzyła się klientom, ale w nowej formie lepiej nawiązuje do zmodernizowanej nomenklatury w gamie Mercedes-Benz: w przypadku SUV-ów wszystkie modele (poza Klasą G) otrzymują teraz trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy "GL" i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu.

Dla omawianego Mercedesa ostatnia litera w nazwie, czyli "S", to podpowiedź, z jakim modelem osobowym nowego SUV-a należy kojarzyć.

Nowa konsola środkowa
W ramach zmian modernizacyjnych linię stylistyczną Mercedesa GLS dostosowano do najnowszych kanonów marki. Projektanci karoserii skupili się na modyfikacji przedniego pasa oraz tylnych lamp i zderzaka.

W kabinie uwagę zawraca nowy panel instrumentów z częściowo zintegrowanym ekranem multimediów, nowa trójramienna kierownica, zmodyfikowana konsola środkowa z panelem dotykowym oraz nowe elementy dekoracyjne i warianty kolorystyczne wykończenia wnętrza.

Mercedes GLS ma i sportową twarz: linia wyposażenia AMG Line wyróżnia się dynamicznie nakreślonymi zderzakami, mocniej zaakcentowanymi osłonami progów oraz 21-calowymi obręczami AMG. Dla podkreślenia stylu GLS-a można ją połączyć z pakietem Night.

Dodatkowe możliwości indywidualizacji zapewnia szeroka paleta lakierów, w tym dwa specjalne odcienie Designo: diamentowa biel oraz nowość – czyli czerwień hiacyntu.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane