/  / Mercedes CLS odmłodzony

Mercedes CLS odmłodzony

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Producent ze Stuttgartu wprowadza zmiany modernizacyjne w gamie modelowej Mercedesa CLS. W ofercie pojawia się technologia Multibeam LED, która zapewnia wysokiej klasy oświetlenie bez względu na warunki drogowe i natężenie ruchu.

Standardowo wersje coupe oraz Shooting Brake w gamie unowocześnionego Mercedesa CLS występują teraz z nowymi przednimi reflektorami LED. Na życzenie auta oferowane są natomiast z lampami Multibeam LED, które łączą zaawansowane technologie oświetlenia i automatycznie dostosowują rozkład światła do praktycznie każdej sytuacji na drodze.

Jak działa to rozwiązanie? System Adaptive Highbeam Assist Plus nieustannie monitoruje drogę za pomocą kamery umieszczonej za przednią szybą. Jeśli ta wykryje z przodu pojazdy jadące w tym samym kierunku lub nadjeżdżające z przeciwka, elektronika zadecyduje o indywidualnym włączeniu każdej z 24 wysokowydajnych diod LED tworzących wspólny moduł, dzięki czemu wybrane fragmenty drogi mogą być zamaskowane zgodnie z wymogami sytuacji.

Połączenie matrycy LED-owej z technologią LED Intelligent Light System zwiększa precyzję oświetlenia i wykorzystuje wiązkę świateł drogowych o minimalnej szerokości. Zapobiega to oślepianiu innych kierowców, a jednocześnie zapewnia kierowcy CLS-a najlepsze warunki oświetlenia drogi i pobocza.


Poza kamerą nowy system wykorzystuje cztery jednostki sterujące, które obliczają optymalny rozkład światła 100 razy na sekundę i osobno kontrolują 24 wysokowydajne diody LED w każdym z modułów. Wszystkie diody są ściemniane stopniowo (255 poziomów).

Poza modułem LED-owym nowe lampy Multibeam LED zostały także wyposażone w moduły świateł mijania z możliwością obrócenia się na zewnątrz pod kątem do 12 stopni. W połączeniu z kamerą oferują one funkcję aktywnego oświetlenia o niespotykanej wszechstronności – aktywną nawet wtedy, gdy kierowca nie skręcił jeszcze kół.

Funkcja ta pozwala doświetlić zakręt wcześniej i może "wyprostować" moduł jeszcze przed wyjściem z łuku, co pozwala kierowcy wcześniej reagować na ewentualnie zagrożenia. Zależnie od sytuacji adaptacyjna regulacja zapewnia dodatkowy zasięg 30-60 m.

Kolejna unikalna cecha przydaje się podczas pokonywania rond: system aktywuje funkcję doświetlania zakrętów po obu stronach pojazdu już na etapie zbliżania się do skrzyżowania, zapewniając najlepszą możliwą widoczność. Dane na temat lokalizacji rond pobierane są z układu nawigacji.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane