/  / Mercedes AMG GT R - z piekła rodem

Mercedes AMG GT R - z piekła rodem

Mercedes|
Merdedes AMG GT R
© Mercedes
Merdedes AMG GT RMerdedes AMG GT RMerdedes AMG GT RMerdedes AMG GT RMerdedes AMG GT RMerdedes AMG GT R

Mercedes zaprezentował model AMG GT wersji R. To jeden z tych modeli, który powstawał na torach wyścigowych, w tym przypadku na słynnej północnej pętli toru Nurburgring, zwanej potocznie "Zielonym piekłem".

Dzieło konstruktorów ze Stuttgartu to prawdziwy samochód torowy. Wzmocniony silnik, zmieniona aerodynamika, niższa masa, większe hamulce… Szef Mercedes AMG GmbH, Tobias Moers, potwierdza, że w wersji GT R zostały zmodyfikowane wszystkie elementy mające wpływ na dynamikę jazdy.

Do napędu zastosowano ośmiocylindrową jednostkę 4.0 Biturbo o mocy 585 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 700 Nm, dostępnym w szeroki przedziale 1900 - 5500 obr/min. Osiągi – 3.6 sekundy do "setki", prędkość maksymalna 318 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada 2-sprzęgłowa, 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

Stylistyka pojazdu też nie jest dziełem przypadku. Przedni grill nawiązuje do kultowego już modelu 300 SL, który w 1952 roku wygrał wyścig Panamericana. Samochód wyposażony został także w dodatkowy system aerodynamiczny, który przysysa samochód już od 80 km/h, a samochód obniża sie o 40 mm. W porównaniu do podstawowej wersji AMG GT, "R-ka" ma o 155 kg mocniejszy docisk. Samochód jest też o 46 mm szerszy z przodu i o 57 mm szerszy z tyłu.



Stosunek mocy do masy wynosi zaledwie 2,66 kg/KM. Warto podkreślić, że dzięki odciążeniu przedniej osi, uzyskano bardziej optymalne rozłożenie masy. Na przód przypada 47,3 proc. Łącznie, w porównaniu do odmiany GT S, samochód jest lżejszy aż o 91 kg.

Za hamowanie odpowiadają tarcz o średnicy przód/tył 390/360 mm. Podobnie jak w innych modelach z rodziny AMG, nabywcy mogą zamówić tarcze ceramiczne 402/360 mm, które są lżejsze o 17 kg. W obydwu przypadkach, zaciski malowane są na żółto. Z przodu zastosowano opony o rozmiarze 275/35 ZR 19, z tyłu 325/30 ZR 20. Seryjne montowane są opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

W wersji GT R zastosowane zostało również tlne zawieszenie skrętne a także zaawansowany system kontroli trakcji, z 9 programami do wyboru.

Cena pojazdu nie została ujawniona.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane