/  / Mazda6 po zmianach

NOWOŚĆ | Mazda6 po zmianach

null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mazda6 aktualnej generacji – wprowadzona do sprzedaży w roku 2012 – doczekała się właśnie modernizacji. Ponieważ produkt przypadł do gustu kupującym, zmiany w porównaniu z poprzednikiem nie są radykalne. Ale najważniejsze z nich warto wymienić.

Układ atrapy chłodnicy Mazdy6 został lekko przeprojektowany, dzięki czemu wydaje się on nieco bardziej masywny, a zarazem podkreśla elegancką linię karoserii. Listwy okalające, rozchodzące się z przedniego grilla i zachodzące ku obudowom reflektorów, tworzą trójwymiarową formę charakterystycznego motywu skrzydła.

W kabinie "szóstki" przeprojektowano bryły głównej konsoli wskaźników oraz konsoli środkowej, zwracając baczną uwagę na ich kształty, wyraz i wykorzystanie kolorów w detalach i ozdobach rozmieszczonych w tych partiach. Dodano także system MZD Connect, który w połączeniu ze smartfonem ułatwia korzystanie z nowoczesnych funkcji, w tym łączności z internetem i dostępem do usług sieci społecznościowych.

Ponadto, nowa "szóstka" oferuje kierowcy i podróżującym takie udogodnienia jak np. wyświetlacz przezierny, elektryczny hamulec postojowy, ogrzewanie tylnych siedzeń oraz sterowaną elektrycznie roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby.

W parze z podwyższoną ogólną jakością wnętrza idzie poprawa osiągnięta w dziedzinie NVH (hałas, wibracje, szorstkość). W stosunku do poprzednika poziom hałasu w kabinie podczas jazdy drogami o nierównej nawierzchni udało się obniżyć o około 10%, zaś hałasu podczas jazdy z prędkościami autostradowymi – o około 25%.

Nowo opracowane w "szóstce" funkcje w zakresie bezpieczeństwa obejmują adaptacyjne reflektory LED (ALH), asystenta pasa ruchu (LAS) oraz system przywracania uwagi kierowcy (DAA), który zaleca prowadzącemu zrobienie postoju na odpoczynek, jeżeli wykryje u człowieka objawy zmęczenia. Ponadto, udoskonalono stosowane dotychczas technologie – np. inteligentny system hamowania w ruchu miejskim (SCBS) jest teraz wzbogacony o funkcję wykrywania przeszkód za samochodem.

Mazda6 rocznik 2015 nadal dostępna jest z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G o pojemności skokowej 2,0 litra i 2,5 litra, a także z silnikiem wysokoprężnym Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra. Z wersji dotychczasowej przejęte są również sześciobiegowe skrzynie: automatyczna Skyactiv-Drive i ręczna Skyactiv-MT.

Nowa Mazda6 kombi z silnikiem Diesla 2.2 oferować będzie napęd AWD.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane