/  / Mazda z nowym hitem?

Mazda z nowym hitem?

null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Segment małych SUV rośnie jak na drożdżach. A wraz z nim debiutują coraz to ciekawsze nowości takie jak na przykład Mazda CX-3, która w polskich salonach sprzedaży pojawi się w roku 2015.

O planach wprowadzenia na rynek przez Mazdę modelu typu SUV mniejszego od CX-5 spekulowało się w prasie motoryzacyjnej już od dawna. Sami Japończycy nie chcieli komentować jednak tych doniesień, aż wreszcie – z okazji jesiennych targów Los Angeles Auto Show 2014 – zaprezentowali szerokiej publiczności model Mazda CX-3, który stał się jedną z gwiazd amerykańskiej moto-imprezy.

Gotowa do skoku
CX-3 oraz Mazda2 nowej generacji dzielą tę samą platformę konstrukcyjną, jednak jak podkreśla koncern z Japonii – w obu modelach nie ma choćby jednego identycznego elementu karoserii. Wspólne dla CX-3 oraz nowej "dwójki" jest natomiast coś innego. To język stylistyczny Kodo, który zapewniać ma autu wrażenie szybkości i zwinności – nawet gdy samochód stoi zaparkowany np. w garażu.

W mierzącym 4275 mm długości CX-3 uwagę zwraca odważnie zaprojektowany wlot powietrza do chłodnicy, reflektory przypominające oczy dzikiego kota oraz długa maska silnika. Krótko mówiąc, nowa Mazda to zdecydowanie coś więcej niż tylko miejska "dwójka" ze zwiększonym prześwitem i plastikowymi elementami ochronnymi. W zależności od wybranej wersji klienci będą nawet mogli zamówić do CX-3 system napędu na obie osie.

Silnik benzynowy bez downsizingu
Mazda CX-3, która na rynku europejskim pojawi się w roku przyszłym, będzie oferowana do wyboru z silnikiem dieslowskim 1.5 lub z jednostką benzynową 2.0 z wtryskiem bezpośrednim, o dwóch wariantach mocy. Według wiarygodnych informacji, diesel będzie rozwijać maksymalnie 105 koni, natomiast benzynowce – 120 lub 150 KM.

Silniki będzie można skonfigurować z 6-biegową skrzynią manualną lub z automatem, a jak wspomniano wcześniej – oprócz wersji przednionapędowej będzie do wypróbowania układ 4x4.

Jeden z atutów Mazdy CX-3 to ciekawa gama rozwiązań technologicznych poprawiających bezpieczeństwo jazdy oraz obsługę urządzeń pokładowych. W zależności od wybranej wersji wyposażenia kierowca będzie mógł korzystać np. z wyświetlacza typu head-up, 7-calowego ekranu dotykowego, radarowego tempomatu z kontrolą odstępu czy też z asystenta nagłego hamowania w ruchu miejskim.

Pierwsze przymiarki cenowe
Dokładna data premiery nowej Mazdy na rynku polskim to na razie tajemnica. Wiadomo jednak, że w rodzimej Japonii CX-3 zadebiutuje wiosną 2015.

Ile samochód będzie kosztować nad Wisłą? CX-3 w podstawowej wersji wyposażenia może być nieco droższe niż kompaktowa "trójka" (ceny od 64 900 złotych), lecz nie na tyle, aby konkurować z większym CX-5 (ceny od 87 400 złotych).


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane