/  / Mazda stabilniejsza w zakrętach

Mazda stabilniejsza w zakrętach

null
© Mazda
null

Marka z Hiroszimy zapowiedziała wprowadzenie na rynek modeli z nowym pakietem technologii Skyactiv-Vehicle Dynamics. Jako pierwszy debiutuje układ G-Vectoring Control.

Poprzez zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia ostatecznym zadaniem technologii G-Vectoring Control (GVC) – oraz przyszłych systemów Skyactiv-Vehicle Dynamics – jest wzmocnienie wrażeń Jinba-Ittai. Terminem tym marka opisuje poczucie zespolenia między samochodem a kierowcą prowadzącym maszynę. GVC debiutuje jako nowość w wersji Mazda3 rok modelowy 2017 na rynku japońskim.

Innowacyjność systemu G-Vectoring Control polega na wykorzystaniu sterowania silnikiem do udoskonalenia reakcji podwozia pod kątem poprawy zarówno właściwości jezdnych, jak i komfortu jazdy. To ponoć pierwszy system na świecie, który zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy, korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół. Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy.

ZOBACZ TEŻ:
Oto Mazda3 – rok modelowy 2017

Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, co przekłada się na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy, a co za tym idzie – mniejsze zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia.



Technologia ta pomaga kierowcy niezależnie od poziomu jego umiejętności, w różnych sytuacjach: w czasie jazdy z niską prędkością w mieście i przy dużej prędkości na autostradzie, na krętych drogach, a nawet przy gwałtownych, awaryjnych manewrach. System GVC okazuje się szczególnie skuteczny na nierównych nawierzchniach (np. na nieutwardzonej drodze) lub na śliskim podłożu (mokrym od deszczu lub zaśnieżonym).

GVC jest także bardzo uniwersalny. Może on być stosowany w każdym pojeździe Mazdy – o ile jest on wyposażony w silnik z rodziny Skyactiv, aby możliwe było precyzyjne sterowanie momentem obrotowym, oraz w podwozie typu Skyactiv.

Na rynku europejskim Mazdy z systemem GVC pojawią się jeszcze w bieżącym roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane