/  / Mazda CX-5 rocznik 2015

NOWOŚĆ | Mazda CX-5 rocznik 2015

null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W przyszłym roku do salonów wjedzie unowocześniona wersja modelu Mazda CX-5. Ten kompaktowy SUV to rynkowy przebój w gamie marki. W Japonii nowa CX-5 będzie w sprzedaży już w styczniu.

Mazda CX-5 rocznik 2015 wyróżnia się z zewnątrz m.in. dzięki lekko przeprojektowanemu grillowi z rozchodzącymi się listwami w kolorze szarym metalicznym. Śmielszy, bardziej dynamiczny efekt w wyglądzie maski uzyskano również dzięki reflektorom ze zmienioną konstrukcją wewnętrzną i układem diod LED.

W kabinie pasażerskiej ewolucji poddano układ konsoli wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej. Uporządkowanie elementów ozdobnych i wzajemne dopasowanie części zapewnia spójny wygląd całości.

Nowa Mazda CX-5 posiada m.in. elektryczny hamulec postojowy oraz system łączności MZD Connect, który w połączeniu ze smartfonem ułatwia korzystanie z nowoczesnych funkcji, w tym łączności z internetem i dostępem do usług sieci społecznościowych.

Więcej schowków, mniej szumów z zewnątrz
W porównaniu z poprzednikiem zdecydowano się zwiększyć pojemność schowków, które obejmują m.in. otwarte zagłębienie przed lewarkiem zmiany biegów, uchwyty na kubki, miejsce na drobne przedmioty na konsoli środkowej, zamykany schowek w bryle konsoli środkowej oraz kieszenie w przednich drzwiach.

Co warto dodać, konstruktorom Mazdy udało się osiągnąć dalszą poprawę w dziedzinie NVH (hałas, wibracje, szorstkość), tworząc dla podróżnych lepsze warunki do prowadzenia swobodnej rozmowy podczas jazdy. W stosunku do poprzednika poziom hałasu w kabinie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi został obniżony o około 10%.

Jeszcze bezpieczniejsza
Bezpieczeństwo jazdy Mazdą pomagają zapewnić takie rozwiązania jak np. wspomniane na początku adaptacyjne reflektory LED (ALH), które kontrolują zasięg oświetlenia drogi, poprawiając widoczność po zmroku, asystent pasa ruchu (LAS) oraz układ przywracania uwagi kierowcy (DAA), który zaleca prowadzącemu zrobienie postoju na odpoczynek, jeżeli wykryje u człowieka objawy zmęczenia.

Kierowcy CX-5 przydać się też może inteligentny asystent hamowania w ruchu miejskim podczas jazdy do przodu i cofania (SCBS F/R). Układ wzbogaca wcześniej realizowane funkcje o zdolność wykrywania pojazdów i/lub przeszkód podczas cofania pojazdu. Z kolei radarowy tempomat z kontrolą odstępu (MRCC) automatycznie kontroluje prędkość samochodu, aby zachowywać bezpieczny odstęp od pojazdu poprzedzającego, zgodnie z ustawioną przez kierowcę prędkością bazową.

Nowy benzynowiec
W gamie nowej Mazdy CX-5 nadal figurują do wyboru silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 2,0 litra, a także dieslowska konstrukcja Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra. W przekazywaniu napędu pomagają sześciobiegowe skrzynie: automatyczna Skyactiv-Drive lub ręczna Skyactiv-MT.

W ofercie występuje również opracowany przez Mazdę układ AWD nowej generacji.

Na niektórych rynkach europejskich dostępna będzie ponadto benzynowa jednostka 2,5-litrowa o maksymalnej mocy 192 koni.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane