/  / Mazda CX-3 – Również z napędem 4x4

Mazda CX-3 – Również z napędem 4x4

null
© Mazda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mazda CX-3 ma szanse na sukces. Posiada takie atuty jak atrakcyjna dla oka stylistyka, wysoką jakość wykończenia oraz nowoczesne urządzenia pokładowe. Oprócz wersji przednionapędowej będzie też układ 4x4.

Mierząca 4275 mm długości przy 2570 mm rozstawu osi, Mazda CX-3 to mniejsza "siostra" CX-5. Opracowano ją według tej samej sprawdzonej receptury: to połączenie języka stylistycznego Kodo oraz całego programu rozwiązań technologicznych Skyactiv, dzięki którym samochód wyróżnia się lekką konstrukcją i wysoką ekonomiką paliwową, a jednocześnie zapewnia przyjemne, dynamiczne prowadzenie.

Jeden z atutów Mazdy CX-3 to ciekawa gama rozwiązań technologicznych poprawiających bezpieczeństwo jazdy oraz obsługę urządzeń pokładowych. W zależności od wybranej wersji wyposażenia kierowca będzie mógł korzystać np. z wyświetlacza typu head-up, 7-calowego ekranu dotykowego, radarowego tempomatu z kontrolą odstępu czy też z asystenta nagłego hamowania w ruchu miejskim.

W gamie silnikowej do Mazdy CX-3 pojawią się wersje z napędem na przednią oś, a także – co ciekawe – w wersji 4x4. Nowej generacji napęd AWD wyposażono w układ ostrzegania o wykrytym poślizgu kół przednich. Do monitorowania warunków jazdy i przewidywania zamiarów kierowcy służy łącznie 27 czujników, natychmiast przekazując siłę napędową do odpowiednich kół, nawet jeśli sytuacja zmienia się w mgnieniu oka.

Dodatkowo w układzie AWD zastosowano specjalny olej o niskiej lepkości w celu dalszego obniżenia poziomu spalania.


120 lub 150 koni w "benzynie"
Do Mazdy CX-3 wybrać będzie można wolnossący silnik benzynowy 2.0 Skyactiv-G w dwóch wariantach mocy – 120 lub 150 koni przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to natomiast 204 Nm, dostępne przy 2800 obr./min.

W wersji 120-konnej przewidziano wyłącznie napęd na przednie koła i to bez względu na to, czy klient wybierze przekładnię manualną, czy też 6-biegowy automat. Według oficjalnych danych fabrycznych, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym zaczyna się dla "benzyny" od około 5,8 l/100 km (od 5,9 l/100 km w przypadku konfiguracji z 6-biegową skrzynią manualną).

Kierowca ze startu osiąga prędkość 100 km/h w czasie 9 sekund (9,9 s.), natomiast maksymalnie można rozpędzić się do 192 km/h (187 km/h).

Za to w mocniejszej odmianie 150-konnej benzynowiec 2.0 występuje wyłącznie w wersji czteronapędowej. Jeśli z silnikiem współpracuje przekładnia manualna, wówczas średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według danych fabrycznych od około 6,3 l/100 km, natomiast w konfiguracji z "manualem" – od około 6,4 l/100 km.

105-konny diesel
Jedyny oferowany na razie w gamie silnik dieslowski dla Mazdy CX-3 to natomiast konstrukcja Skyactiv-D 1.5, która generuje moc do 105 koni przy 4000 obr./min, przy momencie obrotowym maksymalnie 270 Nm w przedziale 1600-2500 obr./min.

W wersji przednionapędowej diesel występuje tylko w połączeniu z 6-biegową skrzynią ręczną. Podawane przez producenta średnie zużycie paliwa zaczyna się w cyklu mieszanym od około 4 l/100 km. Sprint do "setki" trwa nieco ponad 10 sekund, a maksymalnie można rozpędzić się do 177 km/h.

Natomiast w wersji AWD diesel współpracuje albo ze skrzynią manualną, albo z 6-biegowym automatem. W cyklu mieszanym średnie zużycie paliwa zaczyna się odpowiednio od 4,7 lub od 5,2 l/100 km.

Czekając na polskie ceny
Jak planuje wstępnie generalny importer, Mazda CX-3 zadebiutuje w polskich salonach zapewne na początku wakacji. Jak na razie nie opublikowano jeszcze dla CX-3 dostępnej gamy modelowej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane