/  / Mazda 6 po face liftingu

PREZENTACJA | Mazda 6 po face liftingu

Mazda Mazda 6 - 2015
© IBRM Samar
Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015Mazda Mazda 6 - 2015

Mazda 6 szybko podbiła serca Polaków. Jej urzekający design skusił klientów, którym znudziły się popularne samochody służbowe. Po dwóch latach japoński model poddano liftingowi.

Udział w europejskim segmencie D nigdy nie był mocną stroną japońskich samochodów. W polskich warunkach dobrze radziła sobie (i nadal radzi) tylko Toyota Avensis, natomiast Honda Accord nie spotkała się, niestety, z uznaniem firm. A firmy stanowią ponad 80% nabywców aut klasy średniej.

Przełom nastąpił w 2012, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, gdzie Mazda pokazała najnowsze wcielenie "szóstki". Absolutnie genialny design zebrał mnóstwo pochlebnych opinii, podobnie jak nowa generacja silników benzynowych o wysokim stopniu sprężenia, które udowodniły, że downsizing "można obejść". W Polsce zapotrzebowanie na nowy model zaskoczyło nawet importera. W 2013 roku zarejestrowano 2027 sztuk, w 2014 roku 2674 sztuki (więcej niż np. Forda Mondeo!), a w tym roku, po siedmiu miesiącach, już 1586 sztuk, o ponad 3% więcej niż w roku ubiegłym.


Pomimo świetnego przyjęcia auta przez rynek, producent zdecydował się na pierwszą modernizację "szóstki" już po dwóch latach. Zewnątrz zmiany są subtelne i na pierwszy rzut oka trudno je dostrzec. Najważniejsze z nich to: masywniejszy przedni grill i nowy kształt reflektorów. O prawdziwej rewolucji możemy natomiast mówić w przypadku zmian jakie zaszły w kabinie. Na szczycie deski rozdzielczej znalazł się większy, 7 -calowy, kolorowy ekran do obsługi multimediów. W porównaniu do wcześniejszego ekranu o mniejszej przekątnej, prezentuje się nowocześniej, a przy okazji nawiązuje do rozwiązań stosowanych w modelach klasy premium, takich jak BMW serii 3 czy Mercedes klasy C. Przeprojektowany został także panel klimatyzacji oraz konsola środkowa, na której pojawił się seryjny przycisk do elektrycznie sterowanego hamulca postojowego. Brak klasycznej dźwigni hamulca ręcznego to kwestia sporna i takie rozwiązanie nie każdemu musi przypaść do gustu. W przypadku automatycznej skrzyni biegów, zniknął dość archaicznie wyglądający "labirynt" prowadzenia dźwigni.

W prezentowanym egzemplarzu, wnętrze wykończone zostało jasną skórą (w wersji SkyPassion dopłata 600 zł). Tego rodzaju obicie znalazło się także na drzwiach oraz na desce rozdzielczej. W połączeniu z miękkimi materiałami i bardzo wygodnymi fotelami, całość daje poczucie obcowania z droższym autem. Do jakości wykończenia trudno mieć zastrzeżenia. Mazda popracowała także nad lepszym wyciszeniem kabiny pasażerskiej.


Pod maską bez zmian. Mazda podąża swoją drogą, stawiając na wolnossące jednostki benzynowe o wysokim stopniu sprężania. Niechęć do downsingu to z pewnością wspólna cecha wielu nabywców tego modelu, niewierzących w zapewniania, że 1,5-tonowy samochód może być napędzany silnikami o pojemnościach poniżej 1.5 litra. W testowym egzemplarzu znalazła się topowa, 2.5-litrowa, jednostka o mocy 192 KM. Pomimo dość wysokiej, jak na dzisiejsze standardy, pojemności, silnik ten ma tylko 4 cylindry.

Dobrą stroną takiego rozwiązania jest niższa masa pojazdu. Aż trudno uwierzyć, ale samochód mierzący blisko 4,9 metra, z seryjnym w tej wersji 6-ciostopniowym automatem, waży tylko 1 350 kg. To o 164 kg mniej niż krótsza, wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy, Insignia. Zalety niskiej masy są oczywiste - lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 223 km/h. Średnie spalanie podawane przez producenta to 6,3 l/100 km. Oczywiście realne zużycie jest nieco wyższe, ale przy tych gabarytach jak najbardziej można je zaakceptować.


Model po face liftingu otrzymał też kilka nowych elementów wyposażenia. Na szczególną uwagę zasługują reflektory LED z systemem doświetlania zakrętów oraz funkcją automatycznego przełączania świateł drogowych. Kierowca ma także do dyspozycji wyświetlacz przezierny, pokazujący m.in.: aktualną prędkość pojazdu oraz funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa. Pasażerowie tylnej kanapy też nie powinni narzekać. W topowej wersji, w tylnym podłokietniku znalazły się przyciski do podgrzewania bocznych miejsc. Dodatkowo, w sedanie znajduje się elektrycznie regulowana roleta szyby tylnej.

Ceny Mazdy 6 rozpoczynają się od 89 700 zł, za wersję SkyGo z silnikiem 2.0 o mocy 145 KM. Co ciekawe, kupujący w jednej cenie ma do wyboru dwa nadwozia, bo kombi nie wymaga dopłaty. Testowy egzemplarz był jednak znacznie droższy i bez opcji kosztował 140 900 zł. A opcje w postaci lakieru metalik Soul Red (2 900 zł), białej tapicerki (600 zł) oraz szyberdachu (3 000 zł), wywindowały jego cenę do pułapu 147 400 zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane