/  / MAN TGE – Dostawczak z Polski

MAN TGE – Dostawczak z Polski

null
© MAN
nullnullnullnullnullnull

Takiego modelu u MAN-a dotychczas brakowało. Ale sytuacja zmieni się wraz z rychłą premierą lekkiego samochodu dostawczego, noszącego oznaczenie MAN TGE. Żeby było jeszcze ciekawiej, wspomniany model będzie produkowany w Polsce.

Na miejsce oficjalnej premiery nowiutkiego MAN TGE wybrano jesienne targi branżowe IAA 2016 w Hanowerze. Jednak już teraz niemiecka marka podaje pierwsze informacje na temat swojego kolejnego modelu. Modelu, który powstał zresztą dzięki wsparciu konstruktorów z działu Volkswagen Samochody Użytkowe.

Wśród zaprojektowanych typów nadwozi – oprócz klasycznych nadwozi zamkniętych i przeszklonych furgonów – MAN zaserwuje również klientom podwozia z pojedynczą i podwójną kabiną. Te ostatnie można oczywiście zamówić z zabudowami fabrycznymi w najróżniejszych odmianach. Nowy TGE występuje w wariantach z dwoma rozstawami osi, trzema wysokościami dachu oraz trzema długościami nadwozia do wyboru.

W przypadku nadwozi typu van/furgon zakres długości zaczyna się od 5983 mm przez 6833 mm, a nawet do 7388 mm (jak w przypadku odmiany MAN TGE z długim zwisem). Warianty wysokości pojazdu to: 2340 mm, 2575 lub 2800 mm. Odpowiednia kombinacja długości i wysokości daje maksymalną objętość przestrzeni ładunkowej na poziomie 18,3 m3.



W standardowym wyposażeniu znajduje się jasne oświetlenie LED wnętrza przestrzeni ładunkowej. Wariant MAN TGE o najmniejszej dopuszczalnej masie całkowitej to 3 tony, a maksymalna DMC to 5,5 tony. Dodatkowe aż 3,5 t można uzyskać po dołączeniu przyczepy.

Wersja modelowe o DMC do 3,5 t może przewozić nawet do 1,5 tony ładunku.

Związki z nowym Crafterem
W zależności od dopuszczalnej masy całkowitej klienci MAN mogą zdecydować się na napęd przedni, tylny lub napęd na wszystkie koła. Każdy wariant występuje albo z 6-biegową skrzynią manualną albo z 8-biegowym automatem. Oferowane w gamie jednostki dieslowskie dzielone są z gamą Volkswagena Transportera nowej generacji.

Mamy tu więc diesle o pojemności 1968 cm3 z mocą maksymalną wynoszącą 102, 122, 140 lub ewentualnie 177 koni mechanicznych (ten ostatni model wyposażono w układ dwóch turbosprężarek).

Jestem z Polski
Dla MAN TGE przewidziano w ofercie m.in. funkcję ułatwiającą manewrowanie z przyczepą, tempomat z regulacją odległości, możliwość rozpoznawania zmęczenia u kierowcy lub też dostępny bez dopłaty asystent hamowania awaryjnego EBA.

Na miejsce produkcji samochodu wybrano szykowane do oddania jesienią zakłady Grupy Volkswagen koło Wrześni. W tej samej fabryce koncern uruchomi równolegle montaż siostrzanego modelu Volkswagen Crafter.

W sprzedaży nowy MAN pojawić się w marcu przyszłego roku. Produkcja rusza natomiast w kwietniu. Debiut rynkowy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Holandii zaplanowano mniej więcej dwa miesiące później. Na kolejnych rynkach europejskich nowe MAN-y zadebiutują jesienią A.D. 2017.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane