/  / Mały Hyundai z wyższą wartością rezydualną

Mały Hyundai z wyższą wartością rezydualną

HYUNDAI|
null
© Hyundai
null

Badania przeprowadzone przez pięć wiodących w Europie firm consultingowych sektora motoryzacyjnego wykazały, że Hyundai i10 nowej generacji będzie utrzymywać lepszą wartość rezydualną niż poprzedni model, a także wielu kluczowych rywali tego segmentu.

Według brytyjskiej agencji CAP, model Hyundai i10 nowej generacji w podstawowej wersji z silnikiem 1.0 zachowa 49,8% swojej wartości (38,9% w przypadku poprzedniego modelu), co jest wiodącym wynikiem w tej klasie. Konsekwentnie, również samochód z wyższym poziomem wyposażenia utrzyma wiodące wartości: będzie to odpowiednio 50,3% dla samochodu w średniej wersji wyposażenia z silnikiem 1.0, a także wynik 50% dla najwyższej opcji wyposażenia samochodu z silnikiem 1,2 litra.

Również we Francji i10 będzie się wyróżniać konkurencyjną wartością rezydualną. Według analizy przeprowadzonej przez magazyn motoryzacyjny L'Argus, nowy Hyundai zachowa 47,1% swojej ceny zakupowej po trzech latach i przebiegu 30 000 km, pokonując tym samym najważniejszych konkurentów: Chevroleta, Citroena, Fiata, Peugeot, Renault oraz Toyotę.

Według EurotaxGlass, w Hiszpanii i10 nowej generacji utrzyma swoją wartość na poziomie 46% po trzech latach i 30 000 km, co plasuje go ponad większością rywali w segmencie. Jest to jednocześnie znaczący wzrost w porównaniu do poprzedniego modelu, który zachował w tym samym okresie 40% swojej pierwotnej ceny.

Deutsche Automobil Treuhand (DAT) przewiduje, że w Niemczech wartość rezydualna samochodu w podstawowej wersji Classic z silnikiem 1.0 wyniesie 48,6% po 36 miesiącach i przejechaniu 30 000 km, a w wersji Style z silnikiem 1.2 będzie to 49,3%.

Z kolei według włoskiej firmy analitycznej Quattroruote, i10 nowej generacji z silnikiem 1.0 w wersji Style może utrzymać do 35,2% swojej pierwotnej wartości po 36 miesiącach i 30 000 km, co stanowi 6% wzrost w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

Wysoką konkurencyjność modelu i10 uzupełniają dodatkowo korzyści wynikające z niskich stawek ubezpieczenia samochodu. Brytyjski Thatcham Research zakwalifikował i10 z silnikiem 1.0 do pierwszej, najniższej grupy ubezpieczeniowej, a niemiecki GDV umiejscowił model w grupie 12-tej, powyżej kluczowych konkurentów segmentu A, w tym Citroena, Peugeot i Renault.

Na polskim rynku Hyundai i10 nowej generacji może pochwalić się w stosunku do swojego poprzednika 1,5-proc. wzrostem wartości rezydualnej po 3 latach i przejechaniu dystansu 30 000 km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane