/  / Małe francuskie w Kraju Basków – prezentacja nowego Renault Twingo

PREZENTACJA | Małe francuskie w Kraju Basków – prezentacja nowego Renault Twingo

IBRM Samar|
Renault Twingo 2012
© IBRM Samar
Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012

Nie ukrywajmy – nowe Twingo to auto stworzone dla kobiety nowoczesnej. Trzecia generacja Twingo nabrała bardziej zmysłowego i atrakcyjnego wyglądu, który nawiązuje do swoich poprzedników, jednocześnie odzwierciedlając aktualne tendencje stylistyczne marki. Renault postanowiło przekazać nam swoją nową wizję w niezwykłym miejscu – stolicy hiszpańskiej prowincji Bizkaia, Bilbao.

1-go grudnia, właśnie w Bilbao zaprezentowano cztery wyjątkowe Renault Twingo w ramach wystawy „Gwiazdy osobowości”, które są pierwszym krokiem kampanii reklamowej najmniejszego reprezentanta gamy modelowej tej francuskiej marki. Do stworzenia projektów zaangażowano cztery słynne nazwiska: Jean-Charles de Castelbajac (francuski projektant mody), Davide Sabin (włoski szef kuchni), Nils Holger Moormann (niemiecki projektant sztuki użytkowej) oraz Nicola Roberts (brytyjska piosenkarka). Wystawa potrwa do 22 grudnia.

Nowe Twingo jest 1-szym modelem, w którym zastosowano nowy design marki, którego charakterystycznym elementem jest czarny pas przedni z osadzonym po środku logo Renault. Auto otrzymało całkiem nowy przód z wyróżniającymi przednimi reflektorami świateł postojowych o okrągłym kształcie nadające autu drapieżnego a zarazem eleganckiego wizerunku. Z tyłu natomiast obok głównych świateł, pojawiły się nowe światła cofania, zapewniając tym samym spójność stylistyczną z przodem auta.

Samochód zbudowany został na płycie podłogowej poprzedniej generacji modelu, która zdaniem Renault jest niezwykle udanym produktem, dzięki czemu rozstaw osi pozostał na poziomie 2367 mm. Zmianie natomiast uległa długość pojazdu, która zwiększyła się o 87 mm.

Do jazd testowych otrzymaliśmy najnowsze Twingo w konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 85 KM generujący 200 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr/min (silnik ten jednak w chwili obecnej nie jest przewidziany na rynek Polski) sprzężoną z manualną 5-biegową skrzynią biegów, turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail.
Jazda po Bilbao, mieście niezwykle innowacyjnym i aktywnym kulturalnie, sprawiała wiele przyjemności nie tylko ze względu na dobre prowadzenie tego francuskiego auta miejskiego, ale także z uwagi na niespotykaną i nowoczesną architekturę. Dynamiczny i oszczędny diesel w tym miejskim samochodzie jest „strzałem w dziesiątkę” koncernu Renault. Osiągi jakie oferuje to prędkość max. 185 km/h oraz 11,2 s. w sprincie od 0 do 100 km/h. Według danych producenta testowana jednostka powinna spalać 3,4 l oleju napędowego w cyklu mieszanym przy poziomie emisji CO2 w wysokości 90 g/km (w 2012 r. 85 g/km), jednak podczas jazd testowych na odcinku 140 km, gdzie była zorganizowana również „wspinaczka górska” osiągnęliśmy średnio 5.0 l, co uważamy za dobry wynik.

Trasa przejazdu wiodła niezwykle urokliwymi górskimi drogami z licznymi ciasnymi zakrętami poprzez miejscowości takie jak Gernika-Lumo, Ondarroa i Durango, gdzie przetestowaliśmy zawieszenie wraz z układem kierowniczym, które spisały się bez zarzutu tłumiąc wszelkie nierówności na drodze oraz pewnie trzymając toru jazdy wyznaczonego przez kierowcę.

Gama silnikowa jaką początkowo przewiduje producent na rynek polski to silniki benzynowe 1.2 16V o mocy 75 KM (107 Nm przy 4250 obr/min) z 5-biegową manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie w ofercie znajdzie się również skrzynia zautomatyzowana. Latem 2012 r. do gamy włączony zostanie silnik 1.6 16V R.S. o mocy 133 KM (160 Nm przy 4400 obr/min) w wersji Gordini dla kobiet poszukujących wrażeń za kierownicą. Oficjalnie, według materiałów prasowych, w Polsce nie będzie dostępny silnik 1.2 TCe (100 KM, 155 Nm przy 3500 obr/min) oraz żadna jednostka z silnikiem diesla.

Wnętrze auta w porównaniu z poprzednikiem nie uległo żadnym stylistycznym modyfikacjom. Pokrętła i przyciski do obsługi radia czy klimatyzacji zostały intuicyjnie rozmieszczone na konsoli przedniej nie utrudniając tym samym korzystania z tego rodzaju udogodnień podczas prowadzenia samochodu. Materiały użyte do wykończenia wnętrza jak na samochód segmentu A, sprawiły dobre wrażenie nie wydając tym samym żadnych podejrzanych dźwięków przy pokonywaniu wszelkich nierówności na drodze.
Jedynym innowacyjnym elementem wyposażenia nowego Twingo będzie radioodtwarzacz (dostępny od wiosny 2012 roku) wyposażony w stację dokującą dla urządzeń typu iPod i iPod Touch. Umożliwiać będzie nawigację GPS dzięki specjalnie opracowanej w tym celu przez Renault aplikacji oraz analizować w czasie rzeczywistym ekologiczny styl jazdy kierowcy (zawiera m.in. wskaźnik optymalnego przełożenia oraz chwilowego zużycia paliwa względem zużycia średniego), a wszystko to za pośrednictwem wyświetlacza naszego Smartphone’a.
Warto jeszcze wspomnieć, iż na życzenie klienta do oferty nowego Twingo wraca płócienny, otwierany dach sterowany elektrycznie, jako uzupełnienie dla elektrycznie otwieranego dachu szklanego.

W zakresie bezpieczeństwa nowe Twingo w standardzie otrzyma ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania oraz czołowe poduszki powietrzne dla wszystkich wersji wyposażenia, natomiast poduszki boczne dostępne będą dla wersji Wind oraz Dynamique. Uzupełnieniem za dodatkową opłatą mają być: elektroniczny korektor toru jazdy (ESP+ASR) dla wersji Wind i Dynamique, a także kurtyny powietrzne wyłącznie dla Dynamique.

Najnowsze dziecko koncernu Renault z silnikiem 1.2 16V 75KM w podstawowej specyfikacji Access kosztować będzie 31 950 PLN i dostępne będzie od stycznia 2012 r.

Szczegółowy cennik i podstawowe specyfikacje są już dostępne w bazie Samaru.

Podsumowując, jakie jest nowe Twingo? To auto typowo miejskie, z nowoczesnym designem i praktycznie wyposażonym wnętrzem, skierowane przede wszystkim do płci pięknej. Zwrotne, małe auto naprawdę może się podobać. Należy jednak pamiętać, iż ten mały francuz będzie musiał zmierzyć się z takimi konstrukcjami konkurentów jak Fiat Panda, Kia Picanto czy nowe dzieci koncernu z Wolfsburga: Volkswagen Up, Skoda Citigo i Seat Mii.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane