/  / Maj 2015 - Golf wrócił na fotel lidera

IMPORT | Maj 2015 - Golf wrócił na fotel lidera

CEPiK|
null
© IBRM Samar
nullnullnullnull

W maju 2015 roku zarejestrowano w Polsce 65 775 samochodów osobowych pochodzących z importu, o 5,67% więcej niż rok wcześniej. To najlepszy wynik "maja" od 2008 roku. Łącznie, w ciągu pierwszych 5 miesięcy, zarejestrowano 317 977 sprowadzonych aut, o 7,2% więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wiele wskazuje na to, że w tym roku importujemy do Polski około 800 000 aut, co będzie czwartym najwyższym wynikiem w historii i najlepszym rezultatem od 2008 roku, w którym Polacy importowali do kraju rekordowe 1 062 609 aut.

Ranking TOP20 najczęściej rejestrowanych roczników używanych samochodów osobowych sprowadzonych do Polski w 2015 roku:
1. 2005 – 30 079 szt.,
2. 2004 – 29 073 szt.,
3. 2006 – 28 409 szt.,
4. 2003 – 25 803 szt.,
5. 2007 – 24 742 szt.,
6. 2002 – 23 024 szt.,
7. 2008 – 20 824 szt.,
8. 2001 – 19 022 szt.,
9. 2000 – 16 354 szt.,
10. 2009 – 16 323 szt.,
11. 2011 – 15 524 szt.,
12. 2010 – 15 017 szt.,
13. 1999 – 14 356 szt.,
14. 1998 – 9 286 szt.,
15. 2012 – 8 445 szt.,
16. 2013 – 5 198 szt.,
17. 1997 – 4 784 szt.,
18. 2014 – 4 005 szt.,
19. 1996 – 2 390 szt.,
20. 1995 – 1 685 szt.

Jeżeli chodzi o roczniki produkcji, to w powyższym zestawieniu nie zaszły żadne zmiany w porównaniu do danych sprzed miesiąca. Statystycznie, średni rok produkcji dla samochodu z importu wynosi 11 lat.

Ranking TOP20 najczęściej rejestrowanych marek używanych samochodów osobowych sprowadzonych w 2015 roku:
1. Volkswagen – 44 258 szt., +3,2%,
2. Opel – 37 116 szt., +10,4%,
3. Audi – 28 694 szt., +8,7%,
4. Ford – 23 073 szt., +1,5%,
5. Renault – 22 457 szt., -1,7%,
6. BMW – 19 912 szt., +19,3%,
7. Peugeot – 14 565 szt., +6,0%,
8. Citroen – 13 658 szt., +5,9%,
9. Toyota – 13 072 szt., +9,8%,
10. Mercedes – 11 613 szt., +12,8%,
11. SEAT – 11 566 szt., -0,5%,
12. Mazda – 9 791 szt., -2,9%,
13. Skoda – 8 172 szt., +9,0%,
14. Fiat – 7 744 szt., +2,5%,
15. Honda – 6 611 szt., +15,5%,
16. Volvo – 5 932 szt., +4,8%,
17. Nissan – 5 882 szt., +14,5%,
18. Hyundai – 5 610 szt., +28,1%,
19. Kia – 4 652 szt., +25,3%,
20. Suzuki – 4 218 szt., +7,4%.

W porównaniu do zestawienia po czterech miesiącach, w rankingu TOP20 marek zaszła tylko jedna zmiana. Mercedes awansował z 11 na 10 pozycję, zamieniając się miejscami z marką SEAT. Dominacja aut z grupy Volkswagena jest powalająca. Cztery marki: Volkswagen, Audi, SEAT i Skoda, mają blisko 30-procentowy udział w imporcie.

Ranking TOP20 najczęściej rejestrowanych modeli używanych samochodów osobowych sprowadzonych w 2015 roku:
1. Volkswagen Golf – 13 212 szt., +2,5%,
2. Audi A4 – 13 170 szt., +7,1%,
3. Volkswagen Passat – 12 919 szt., +2,0%,
4. Opel Astra – 11 179 szt., +12,5%,
5. BMW serii 3 – 9 244 szt., +15,9%,
6. Renault Scenic – 6 971 szt., -6,0%,
7. Ford Focus – 6 385 szt., -3,6%,
8. Opel Zafira – 6 338 szt., +11,9%,
9. Audi A6 – 6 125 szt., +11,4%,
10. Audi A3 – 6 067 szt., +6,4%,
11. BMW serii 5 – 5 917 szt., +23,8%,
12. Volkswagen Polo – 5 726 szt., -0,7%,
13. Opel Corsa – 5 717 szt., +6,8%,
14. Opel Vectra – 5 204 szt., -0,4%,
15. Ford Mondeo – 5 068 szt., -6,2%,
16. Renault Megane – 4 446 szt., -1,3%,
17. Skoda Octavia – 4 145 szt., +6,8%,
18. Opel Meriva – 4 041 szt., +17,8%,
19. Ford Fiesta – 3 886 szt., +9,0%,
20. Toyota Yaris – 3 622 szt., +11,0%.

Patrząc na import poszczególnych modeli, można śmiało twierdzić, że rynek się ustabilizował. W zestawieniu TOP20 modeli, do których należy aż 44% rynku, zaszła tylko jedna zmiana. Na fotel lidera powrócił Volkswagen Golf, spychając na drugą pozycję Audi A4.

O jeden punkt procentowy wzrósł udział silników benzynowych, które po 5-ciu miesiącach stanowią 54% importu. Silniki benzynowe przeważają w grupie starszych aut - średni rok produkcji 2003, dla wysokoprężnych średni rok produkcji to 2006.

W kwietniu tego roku średnia wartość importowanego samochodu osobowego wyniosła 15 450 zł, natomiast średnia wartość po czterech miesiącach wynosi 15 212 zł. Wysokość średniej zapłaconej w czwartym miesiącu roku akcyzy wyniosła 824 zł, natomiast średnia wartość akcyzy w I kwartale to 801 zł. Dane za maj są jeszcze niedostępne.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane