/  / Luksus w cenie

Luksus w cenie

Newseria|
null
© Lamborghini
null

Nad Wisłą sprzedaje się coraz więcej samochodów luksusowych, których ceny rozpoczynają się od 600 000 zł. Wraz z rosnącą sprzedażą i zainteresowaniem kierowców na rynek wchodzą kolejne luksusowe marki takie jak Lamborghini.

W roku ubiegłym segment aut premium i luksusowych stanowił około 8,5% rynku, natomiast pod względem wartości sprzedaży osiągnął on poziom 20%. Z danych IBRM Samar wynika, że w ostatnim roku sprzedaż w segmencie aut luksusowych wzrosła aż o 97%. Wzrost sprzedaży ekskluzywnych aut widoczny będzie również w obecnym i przyszłym roku.
 
Różnicę w podejściu do ekskluzywnych pojazdów zauważa Piotr Jędrach, dyrektor generalny Porsche Inter Auto Polska. "Z markami samochodów luksusowych pracuję od pięciu lat i widzę bardzo dużą różnicę. Polacy kupujący takie auta są klientami, którzy zwracają uwagę na drobne detale, szczególną uwagę przykładają do indywidualizacji samochodu. To dowód na to, że Polacy kochają te samochody i potrafią się bawić motoryzacją".
 
Wzrosty sprzedaży odnotowały najdroższe modele Porsche, Jaguara oraz Land Rovera. Dobrze sprzedawały się również modele Bentleya, Ferrari czy Aston Martina.
 
O rosnącym zainteresowaniu ze strony Polaków świadczy również fakt, że na krajowym rynku pojawiają się nowe luksusowe marki. Pod koniec 2012 roku otwarto pierwszy w Polsce salon Maserati, a na początku lipca – salon Lamborghini. Przedstawiciele tej marki liczą na ciągły wzrost sprzedaży drogich aut.

Firma produkująca sportowe samochody zaprezentowała właśnie nowy model Lamborghini: Huracan LP 610-4. "Rynek luksusowych samochodów w Polsce wciąż jest niewielki. Liczy obecnie około 150 pojazdów. Myślę, że nasz najnowszy samochód może kupić około 20 osób. Naszymi najczęstszymi klientami są mężczyźni zainteresowani sportowymi autami i ogólnie luksusem - mówi agencji informacyjnej Newseria Stephan Winkelmann, prezes Lamborghini.
 
Lamborghini Huracan LP 610-4 będzie kosztował nieco ponad 1 mln zł. Ostateczna cena będzie zależała od wyposażenia i indywidualnych życzeń klienta.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane