/  / LR Discovery Sport – Dużo potrafi

LR Discovery Sport – Dużo potrafi

null
© Land Rover
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Po zmianach generacyjnych model ten nie nazywa się już Freelander – tylko Land Rover Discovery Sport. "Brytyjczyk" staje w szranki z takimi rywalami jak Audi Q5 oraz BMW X3 i musi mieć mocne karty, aby klienci zwrócili na niego uwagę.

Land Rover Discovery Sport wjeżdża do polskich salonów. Samochód oferuje aktualnie w gamie trzy jednostki napędowe. Do wyboru mamy dwa turbodiesle 2.2 – rozwijają moc maksymalnie 150 (TD4) lub 190 koni (SD4), przy momencie obrotowym rosnącym odpowiednio do 380 Nm oraz do 420 Nm przy 1750 obr./min.

Jedyna oferowana obecnie jednostka benzynowa – czyli Si4 turbo – generuje natomiast do 240 koni przy momencie wynoszącym maksymalnie 340 Nm przy 1750 obr./min.

Ceny poszczególnych wersji Land Rovera Discovery Sport na polskim rynku sprawdzić można TUTAJ

W nieco późniejszym okresie – może nawet już w tym roku kalendarzowym – do gamy Discovery Sport dołączy ponadto opracowana własnymi siłami przez Brytyjczyków wysokoprężna jednostka ED4, należąca do rodzimy Ingenium. Według zapowiedzi producenta znad Tamizy, omawiany motor z napędem trafiającym na przednią oś wyróżniać się będzie średnim zużyciem paliwa na poziomie nawet około 4,5 l/100 km.


Pomieści nawet 7 osób
Wśród rywali rynkowych Land Rovera Discovery Sport wymienić można takie modele jak m.in. Volvo XC60 oraz niemieckich konkurentów – na czele z Audi Q5 oraz BMW X3. Mocne strony Discovery Sport to przede wszystkim atrakcyjna dla oka stylistyka nadwozia, w której łatwo dopatrzeć się elementów wspólnym z bestsellerowym Range Roverem Evoque. Ale to nie wszystko.

Land Rover Discovery Sport to również wygodna kabina pasażerska i kokpit zaprojektowany według estetyki, do której przez lata przyzwyczaili nas brytyjscy styliści. Co ciekawe, omawiany model można zamówić również w wersji 7-miejscowej – co w omawianym segmencie rynku zasługuje na uwagę.

W gamie dostępne są cztery wersje wyposażenia: S, SE, HSE oraz HSE Luxury. Począwszy od wersji SE kanapa w drugim rzędzie ma funkcję pochylania oparć i przesuwania oraz jest dzielona w układzie 60:40. Zakres regulacji położenia kanapy wzdłuż osi pojazdu wynosi 160 mm. 112 mm miejsca na poziomie kolan i 1011 mm miejsca na nogi to niemal tyle co we flagowym Range Roverze.

W zależności od ustawienia foteli w tylnym rzędzie Discovery Sport dysponuje bagażnikiem o pojemności rosnącej do nawet 1698 litrów.


SUV mocny w terenie
Nadwozie Discovery Sport zaprojektowano z myślą o eksploatacji nawet w trudnym terenie. Samochód ma prześwit 212 mm oraz największe w swojej klasie kąty natarcia, zejścia i kąt rampowy – wynoszące odpowiednio 25, 31 oraz 21 stopni. Odmiany z napędem na wszystkie koła wjadą także na wzniesienie nachylone pod kątem aż 45 stopni – to o 14 stopni więcej niż w przypadku pojazdów sportowo-użytkowych konkurencyjnych marek.

W wyjątkowych sytuacjach można nawet zdemontować dolne wykończenie przedniego zderzaka, aby jeszcze bardziej zwiększyć kąt natarcia. Discovery Sport wyróżnia się także najwyższą w tej klasie pojazdów zdolność brodzenia do głębokości 600 mm (!).

Kierowca siedzący za sterami Discovery Sport ma do dyspozycji system Terrain Response, który umożliwia dostosowanie charakterystyki układu kierowniczego, przepustnicy, skrzyni biegów, dyferencjału oraz układu hamulcowego i systemu stabilizacji toru jazdy do specyfiki terenu. Do wyboru są możliwe cztery ustawienia: ogólne (General), trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow) – na śliską drogę utwardzoną lub gruntową, błoto i koleiny (Mud and Ruts) oraz piasek (Sand).

Poduszka chroniąca pieszego
Discovery Sport w dziedzinie bezpieczeństwa oferuje takie rozwiązania jak m.in. dwie czołowe poduszki powietrzne, kolanowe poduszki powietrzne oraz boczne poduszki kurtynowe i ochraniające klatkę piersiową. Ponadto, poduszka powietrzna chroniąca pieszych oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego, którego zadaniem jest nie dopuścić do kolizji lub zminimalizować jej skutki. System działa do prędkości 80 km/h.

Poduszka powietrzna chroniąca pieszych jest uruchamiana sygnałem z czujników ciśnieniowych zamontowanych między osłoną a belką zderzaka. W przypadku wykrycia uderzenia przy prędkości 24-48 km/h poduszka ukryta w małym zagłębieniu u podstawy szyby czołowej napełnia się w zaledwie 60 milisekund, w znacznym stopniu ograniczając ryzyko poważnych urazów u pieszego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane