/  / LPG = tania marka i prosty silnik? Przegląd aktualnej oferty rynkowej

LPG = tania marka i prosty silnik? Przegląd aktualnej oferty rynkowej

null
© Opel
null

W Polsce tylko 8 producentów oferuje samochody z fabryczną instalacją LPG. Klienci mają do wyboru 24 modele i warto podkreślić, że reprezentują one niemal wszystkie segmenty rynku. Sprawdzamy, jaka jest aktualna oferta.

Poniżej alfabetyczna lista marek wraz z gamą modeli z fabryczną instalacją LPG i ich cenami.

1. Chevrolet
Chevrolet posiada w swojej ofercie trzy modele z instalacją LPG: Spark, Cruze i Orlando. Dealerzy oferują nabywcom instalację LPG za symboliczną złotówkę do modeli z rocznika modelowego 2013. Wersje przystosowane do montażu instalacji LPG są nieznacznie droższe od podstawowych (Spark o 290 PLN, Cruze i Orlando o 600 PLN). Poniższe ceny zawierają aktualnie obowiązujące rabaty: Spark - 2 000 PLN, Cruze i Orlando - 3 000 PLN.
1. Spark 1,0 68 KM - ceny od 30 690 PLN,
2. Spark 1,2 82 KM -  ceny od 36 190 PLN,
3. Cruze 1,8 141 KM - ceny od 52 990 PLN,
4. Orlando 1,8 141 KM - ceny od 62 890 PLN.
Na samochody z instalacją LPG obowiązuje identyczna gwarancja, jak na samochody bez niej - 2 lata bez limitu kilometrów lub 3 lata z limitem 100 000 kilometrów.

2. Dacia
Dacia ma w swojej ofercie 4 modele z fabryczną instalacją LPG:
1. Logan 1,2 75 KM - ceny od 36 400 PLN,
2. Sandero 1,2 75 KM - ceny od 37 100 PLN,
3. Logan MCV 1,2 75 KM - ceny od 40 100 PLN,
4. Duster 1,6 105 KM 4x2 - ceny od 49 400 PLN.
Ponadto, na specjalne zamówienie klienta importer oferuje możliwość montażu instalacji LPG do modeli Lodgy i Dokker u wybranych partnerów Dacii. Na samochody z instalacją LPG obowiązuje identyczna gwarancja, jak na samochody bez niej - 3 lata z limitem 100 000 kilometrów.

3. Hyundai
Hyundai przygotował w ofercie dwa modele z LPG: i20 i i30:
1. i20 1,2 85 KM - ceny od 43 000 PLN,
2. i30 1,4 100 KM - ceny od 51 700 PLN.
Ceny uwzględniają rabaty wyprzedażowe – 2 000 PLN w przypadku modelu i20 i 5000 PLN w przypadku modelu i30. Hyundai oferuje 5-cio letnią gwarancję na samochody z instalacją LPG bez limitu kilometrów.

4. Mitsubishi
To jedyna japońska marka, która oferuje samochody z LPG. W tym przypadku jest to tylko jeden model - Colt:
1. Colt 1,3 95 KM - ceny od 40 490 PLN.
Cena zawiera obowiązujący rabat w wysokości 8 500 PLN, a gwarancja obejmuje okres 3 lat lub 100 000 kilometrów. Na pierwsze 2 lata nie ma limitu kilometrów.

5. Opel
Opel jest liderem rynku, jeśli chodzi o oferowaną gamę samochodów z instalacją LPG. Obecnie ma ich sześć, a w grudniu dołączy do nich Mokka:
1. Adam 1,4 87 KM - ceny od 54 800 PLN,
2. Corsa 1,2 85 KM - ceny od 44 400 PLN,
3. Meriva 1,4T 120 KM - ceny od 62 000 PLN,
4. Astra 1,4T 140 KM - ceny od 72 00 PLN,
5. Zafira Tourer 1,4T 140 KM - ceny od 69 750 PLN,
6. Insignia 1,4T 140 KM - ceny od 94 350 PLN.
Wszystkie podane ceny dotyczą rocznika modelowego 2014 i zawierają obowiązujące rabaty na ten rocznik. Gwarancja na instalację LPG wynosi 2 lata.

6. Skoda
Skoda tradycyjnie już oferuje LPG w kilku modelach. Obecnie to ekonomiczniejsze źródło napędu dostępne jest w czterech: Citigo, Fabia, Rapid i Roomster.
1. Citigo 1, 60 KM - ceny od 37 090 PLN,
2. Citigo 1,0 75 KM - ceny od 38 590 PLN,
3. Fabia 1,2 70 KM - ceny od 40 289 PLN,
4. Fabia 1,4 85 KM - ceny od 41 589 PLN,
5. Rapid 1,2 75 KM - ceny od 47 790 PLN,
6. Roomster 1,4 85 KM - ceny od 43 840 PLN.
Podane ceny obejmują aktualnie oferowane rabaty: Citigo - 1 000 PLN, Fabia - 3 000 PLN, Rapid - 4 700 PLN, Roomster - 9 150 PLN. Warunki gwarancyjne są identyczne, jak w przypadku pozostałych silników – 2 lata bez limitu kilometrów.

7. Renault
1. Renault Clio 1,2 75 KM - ceny od 45 610 PLN.
W przypadku Clio sytuacja wygląda identycznie, jak przy Dacii Dokker i Lodgy. Importer oferuje możliwość założenia instalacji LPG u wybranych parterów w sieci dealerskiej, z zachowaniem pełnej gwarancji (2 lata bez limitu kilometrów).

8. Volkswagen
1. Caddy kombi 1,6 102 KM - ceny od 80 455 PLN.
Podobnie jak w Skodzie, w Volkswagenie warunki gwarancyjne są identyczne, jak w przypadku pozostałych silników - 2 lata bez limitu kilometrów.

Jak widać, im nowsze silniki pojawiają się na rynku, tym mniej producentów decyduje się na montaż fabrycznej instalacji LPG. Obecnie tylko Opel ma w swojej ofercie bardziej zaawansowany, turbodoładowany silnik (1,4T 140 KM), współpracujący z instalacją LPG i stara się go wprowadzić do jak największej liczby modeli. Wcześniej turbodoładowany silnik 1,4 o mocy 120 KM montowany był również w Alfie Romeo Giulietta, ale w aktualnej ofercie rocznika 2014 już go nie ma. Insignia, jedyny model z fabryczną instalacją LPG w klasie średniej, jest doskonałym przykładem, że taka instalacja LPG sprawdza się również w tym segmencie. Bardzo ciekawie prezentuje się też oferta Hyundaia, który jako jedyny producent oferuje nabywcy aż 5 lat gwarancji na modele z LPG.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane