/  / Limitowane XC90 na dobry początek

Limitowane XC90 na dobry początek

Volvo|
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Volvo XC90 First Edition to najbardziej ekskluzywna wersja szwedzkiego SUV-a. Limitowana seria obejmuje 1 927 sztuk. Jak można kupić jedno z takich aut? Wyłącznie przez internet!

"1927" to kluczowa liczba dla Volvo, a właściwie data. Właśnie w tym roku ze sztokholmskiej linii produkcyjnej zjechał pierwszy samochód szwedzkiej marki. Z kolei tym tygodniu zaprezentowano oficjalnie najważniejszy projekt w historii koncernu – nowe XC90. Z tej okazji Szwedzi postanowili zaoferować swoim klientom limitowaną serię tych samochodów, sygnowaną nazwą First Edition. Jest ich tylko 1 927 sztuk i można je nabyć jedynie drogą internetową.

Jest to pierwsza w historii Volvo sytuacja, w której sprzedaż aut prowadzona jest za pośrednictwem tego kanału dystrybucji.


Czarny na zewnątrz, bursztynowy w środku
XC90 First Edition to najbardziej ekskluzywna wersja nowego SUV-a. Wspomniany model jest dostępny w absolutnie pełnym wyposażeniu. Specjalna edycja posiada elegancką czarną karoserię w odcieniu Onyx Black, a 8-ramienne felgi 21-calowe opatrzono unikatowymi inskrypcjami, występującymi jedynie w limitowanej serii.

Wnętrze samochodu wyróżnia bursztynowy kolor foteli ze skóry nappa, węglowa czerń skórzanej deski rozdzielczej oraz delikatne wykończenia wykonane z drewna orzechowego. Każdy egzemplarz XC90 First Editon jest dodatkowo oznakowany na tylnej klapie. O przynależności do grona posiadaczy unikatowego egzemplarza świadczą również nakładki progowe z dedykowanym numerem (od 1 do 1927), otrzymanym w trakcie zakupu samochodu.

Volvo przykłada szczególną wagę do komfortowych foteli. Wzorem poprzednika, nowe XC90 jest 7-osobowe i ma trzy rzędy siedzeń. Elektrycznie sterowane przednie fotele wyposażono w wentylację, a zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie mają ogrzewanie. Dwa fotele z tyłu są również sterowane elektrycznie, a do tego zostały lekko skierowane do środka auta.

SUV za 408 000 złotych
XC90 First Edition będzie produkowane w Szwecji. W ręce właścicieli samochód trafi w pierwszej połowie przyszłego roku. Osoby, które chcą znaleźć się w gronie posiadaczy limitowanej edycji nowego modelu Volvo, powinny się pospieszyć.

Duże zainteresowanie XC90 wskazuje na to, że 1 927 egzemplarzy wyprzeda się w błyskawicznym tempie, mimo że cena wyniesie 408 000 złotych. Dla porównania, najtańsza odmiana nowego XC90 będzie kosztowała 229 900 złotych.

Dźwięk z najwyższej półki
Sercem nowego systemu kontroli Volvo XC90 jest umieszczony centralnie ekran dotykowy przypominający tablet. Ta pozbawiona przycisków konsola pozwala na całkowicie nowy sposób korzystania z multimediów w samochodzie oraz funkcji urządzeń przenośnych. Intuicyjna i bezpieczna obsługa ekranu angażuje uwagę kierowcy jedynie w minimalnym stopniu. Konsola będzie działać na dwóch systemach operacyjnych: Android lub iOS.

Przy projektowaniu nowego XC90 Volvo zatroszczyło się również o nagłośnienie. Szwedzka marka zaprosiła do współpracy firmę Bowers & Wilkins, która od niemal 50 lat zajmuje się produkcją wysokiej jakości sprzętów audio.

First Edition "uzbrojono" w 19 głośników, wzmacniacz o mocy 1400 W, wentylowany subwoofer wbudowany w kabinę oraz najnowsze oprogramowanie. W rezultacie w nowym XC90 udało się odtworzyć jakość dźwięku porównywalną do tej z najlepszych światowych sal koncertowych.

Moc w dwóch wersjach
First Edition napędzana jest przez czterocylindrowe silniki Drive E, dostępne w dwóch wersjach. Pierwsza to jednostka benzynowa T6 AWD o mocy 320 KM oraz 400 Nm. Taką odmianę modelową First Edition przeznaczono m.in. na rynek amerykański.

Drugą opcją jest natomiast D5 AWD 225 KM/470 Nm. W Polsce wersja First Edition będzie dostępna tylko w takiej właśnie odmianie. Oba silniki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Samochody wyposażono w pięciostopniowe elektroniczne sterowanie wysokością i pracą zawieszenia. Dzięki temu kierowca może je samodzielnie skonfigurować według własnych preferencji.

Akcent na bezpieczeństwo
XC90 oferuje wszechstronny standardowy pakiet bezpieczeństwa. Znajdują się w nim m.in. wszystkie funkcje City Safety, systemu automatycznego hamowania, który chroni przed zderzeniami z innymi samochodami, rowerami i pieszymi.

Auto wyposażone jest dodatkowo w dwa zupełnie nowe rozwiązania: aktywację systemów bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi oraz system zapobiegający kolizjom czołowym.

Internetowa sprzedaż XC90 First Edition ruszy 3 września o godzinie 16:00.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane