/  / Lancia Ypsilon zmienia twarz

Lancia Ypsilon zmienia twarz

null
© Lancia
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Produkowany w Polsce model Lancii doczekał się liftingu. Nowy Ypsilon ma m.in. zmieniony przód i deskę rozdzielczą, a także nowy system multimedialny.

Choć to tylko lekki face-lifting, to klienci Lancii z odróżnieniem nowej i starej wersji modelu Ypsilon IV nie powinni mieć większych problemów. "Włoszka" wyróżnia się nową kratą chłodnicy przypominającą plaster miodu. Jej profil górny nawiązuje kolorystycznie do barwy nadwozia, natomiast dolny jest chromowany.

Znaczek Lancii jest teraz delikatnie podparty przez samą kratę, która podkreśla jego dolny profil i uwydatnia całość. Również zderzak ma ten sam wzór, uwydatniony chromowaną wstawką. Ogólny wrażenie optyczne jest takie, że samochód wygląda na szerszy niż jest nim w rzeczywistości.

W Ypsilonie nowy jest również zestaw wskaźników – z wyrazistszą grafiką oraz ozdobna i bardziej ergonomiczna gałka skrzyni biegów. Polepszył się też komfort we wnętrzu samochodu, szczególnie dzięki całkowicie zmienionemu tunelowi centralnemu, który wraz ze schowkami na drobne przedmioty zwiększa całkowitą pojemność do 3 litrów.

Nowy system infotainment
Na uwagę zasługuje Uconnect – montowany teraz w standardzie od wersji wyposażenia Gold. Poprzez połączenie 5-calowego ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy, poleceń głosowych i dzięki intuicyjnej grafice system pozwala bezpiecznie obsługiwać zamontowane w samochodzie urządzenia multimedialne: od radia aż po główne nośniki multimedialne, które można podłączyć przez port USB, gniazdko Aux-in czy Bluetooth audio streaming.

Nowy system infotainment zapewnia różnorodność funkcji takich jak zestaw głośnomówiący z  technologią Bluetooth i rozpoznawanie głosowe. Ponadto może dzięki technologii "Text to Speech" odczytywać wiadomości tekstowe z kompatybilnych telefonów.

Na zamówienie dostępne jest w Ypsilonie radio cyfrowe (DAB).

Made in Poland
Przypomnijmy, że Lancia Ypsilon czwartej generacji – debiutująca w roku 2011 – po raz pierwszy w historii omawianego modelu występuje jako samochód 5-drzwiowy. Miejscem produkcji są aktualnie zakłady Fiat Chrysler Automobiles w Tychach.

Łączna sprzedaż Ypsilona wszystkich generacji razem wziętych przekracza na rynku europejskim poziom 2,7 mln egzemplarzy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane