/  / Koreańskie nowości w Genewie

Koreańskie nowości w Genewie

KIA|
null
© KIA
nullnullnullnull

Podczas targów w Genewie zobaczymy nową wersję Kia Soul EV, a także prezentację hybrydowego zespołu napędowego Kia nowej generacji. Tuż obok pojawi się odświeżona Kia Sportage, restylizowana Optima Hybrid oraz koncepcyjny Stinger GT4.

Kia Soul EV, która wejdzie do produkcji w drugiej połowie bieżącego roku, to pojazd z napędem na koła przednie, zasilany baterią polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 27 kWh i wiodącej w klasie gęstości energetycznej 200 Wh/kg. Napęd kół zapewnia silnik elektryczny o mocy 81,4 kW i momencie obrotowym 285 Nm. Z uwagi na zasięg rzędu 200 km z jednego ładowania baterii akumulatorów samochód ten może stać się interesującą propozycją dla osób dojeżdżających codziennie do domu/pracy.

Do zalet Kii Soul EV należy dobra charakterystyka jezdna i wysoki komfort podróżowania w efekcie obniżenia środka ciężkości, zmian konstrukcyjnych płyty podłogowej i zespołów podwozia oraz zastosowania nowych materiałów wygłuszających i dźwiękochłonnych.

Aby zwiększyć wydajność zasilania, Soul EV wyposażony jest w szereg nowych rozwiązań technologicznych pod kątem redukcji obciążenia akumulatorów i maksymalnego wydłużenia zasięgu jazdy. Są to m.in. zaawansowany system ogrzewania, przewietrzania i klimatyzacji (w tym pierwszy na świecie indywidualny system wentylacji dla kierowcy), działający w czterech trybach układ hamulcowy z odzyskiem energii RBS (Regenerative Braking System) oraz system podgrzewania akumulatorów.

Kia Soul EV, która będzie dostępna z 7-letnią/150.000 km gwarancją producenta, pojawi się w Europie pod koniec bieżącego roku.

Oprócz gotowych do produkcji pojazdów niskoemisyjnych na genewskim stoisku Kia zapoznać się można będzie z nową technologią napędu hybrydowego konstrukcji europejskiego centrum badawczo-rozwojowego pod kątem zastosowania w przyszłościowych pojazdach z logo Kia.

Nowy napęd hybrydowy obejmuje ołowiowo-węglowy akumulator o napięciu roboczym 48 V, zasilający niewielki silnik elektryczny, który wspomaga główną jednostkę spalinową. Akumulator ten dostarcza również energię elektrycznej turbosprężarce (E-Booster), powodującej wzrost mocy i momentu obrotowego jednostki głównej przy niskiej prędkości obrotowej.

W sprzyjających warunkach, to jest przy niewielkich prędkościach i jeździe ze stałą prędkością, napęd hybrydowy działa tylko w trybie elektrycznym, ładując akumulatory (odzysk energii) podczas hamowania. W trakcie krótkich postojów technologia ta pełni funkcję zeroemisyjnego systemu Start/Stop o minimalnym poziomie hałasów czy wibracji z uwagi na przekazywanie mocy rozruchowej paskiem wieloklinowym.

Pozwala także na zmniejszenie wymiarów (a więc i masy) klasycznego akumulatora 12V w pojeździe.

Tegoroczny salon w Genewie to także scena europejskiego debiutu intrygującego konceptu Kia GT 4 Stinger, który pokazany został po raz pierwszy na targach NAIAS 2014 w Detroit. Zaprojektowany przez kalifornijski team designerów, GT4 Stinger wyznacza nowy kierunek stylistyczny dla pojazdów marki Kia, a u jego źródeł leży poczucie prawdziwej przyjemności z prowadzenia samochodu.

Chociaż koncepcyjny GT4 nie jest na razie przewidziany do produkcji, historia marki Kia notuje przykłady pojazdów produkcyjnych o bliskim podobieństwie do koncepcyjnego oryginału. Dlatego też GT4 Stinger daje dobre pojęcie o potencjale Kia w kategoriach nieodległej przyszłości.

Na genewskim salonie samochodowym koncern pokazuje ponadto odświeżoną wersję Kia Sportage, jako reakcję na opinie klientów oraz sytuację konkurencyjną w Europie. Ten jakże popularny SUV pochwalić się może niewielkimi, lecz istotnymi zmianami nadwozia oraz wystrojem i materiałami wnętrza o wyższej niż poprzednio jakości.

Wyposażenie Kii Sportage wzbogacone zostało o nowe elementy pod kątem atrakcyjności dla nabywców na Starym Kontynencie, m.in. o tylne lampy w technice LED, układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania FlexSteer, elektrycznie podgrzewane koło kierownicy oraz nowy wielofunkcyjny wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 4,2 cala w zestawie wskaźników.

Nowością dla odświeżonej wersji Sportage będzie także zaawansowany system multimedialny Infinity składający się z jednostki sterującej z kolorowym dotykowym ekranem, kamery cofania, zewnętrznym wzmacniaczem i subwoowerem w bagażniku. Dla poprawy komfortu auto zostało wyposażone także w elektrycznie sterowany fotel kierowcy.

Do gamy kolorystycznej dołączyły nowe kolory, w tym atrakcyjny dla oka biały perłowy, przejęty z modelu GT.

Nowa Kia Sportage to liczne modyfikacje mające na celu redukcję hałasów, drgań i wibracji. Dźwiękochłonne szyby zmniejszają hałasy opływającego powietrza, a ulepszenia w konstrukcji zespołów nadwozia (m.in. tulei zawieszenia ram pomocniczych i poduszek skrzyni przekładniowej) w sposób znaczący pozwalają podnieść komfort fizyczny i akustyczny podróżowania.

Cały szereg zmian i modyfikacji prezentuje także debiutująca w Europie, restylizowana Optima Hybrid. Od strony wizualnej Kia zwraca uwagę nowymi zderzakami (przód i tył) oraz zmodernizowanym pasem przednim, który mieści nowego kształtu lampy przeciwmgielne LED oraz uwspółcześniony design "tygrysiego nosa" (atrapy chłodnicy). Patrząc z boku nie sposób przeoczyć nowej listwy progów nadwozia oraz nowego wzoru 16- i 17-calowych felg z lekkiego stopu.

Restylizowana Optima Hybrid oferuje także nową opcję wystroju wnętrza White Package z białą tapicerką i błyszczącymi akcentami dekoracyjnymi w czerni fortepianowej. Paleta lakierów karoserii poszerzona została o dwa kolory: błękitny Smoky Blue oraz srebrny Aluminum Silver.

Prezentowana w Genewie Optima Hybrid posiada również nowe elementy wyposażenia, m.in. układ hamulcowy z odzyskiem energii trzeciej generacji (o zwiększonej skuteczności i 'wyczuciu' działania przez kierowcę), nowy interfejs sterowania dotykowego oraz nowy (dostępny opcjonalnie) pakiet High Tech Pack, obejmujący system monitorowania zmiany pasa ruchu (Lane Keep Assist), system monitorowania martwego pola (BSD) i asystenta parkowania (Smart Parking Assist).

Restylizowana Kia Optima Hybrid wchodzi do produkcji w koreańskich zakładach Kia od kwietnia i zacznie docierać do światowej sieci sprzedaży pod koniec bieżącego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane