/  / Koreańczycy gaszą 60 świeczek na torcie

Koreańczycy gaszą 60 świeczek na torcie

SSANGYONG|
null
© SsangYong
null

60 lat po swoich narodzinach SsangYong wygląda jak nowy i z ufnością spogląda w przyszłość. Koreański pionier w dziedzinie rekreacyjnych pojazdów terenowych ponownie cieszy się doskonałym zdrowiem i chwali się ambitnymi planami.

SsangYong narodził się 60 lat temu jako producent samochodów użytkowych. Od tego czasu firma stała się ekspertem od samochodów terenowych. W latach 80-tych, kiedy w Korei rozpoczęto sprzedawać modele Korando, wykształcił się zupełnie nowy segment: SUV. Owocna współpraca z Mercedes-Benz w latach 90-tych zaowocowała sukcesem modeli Musso (1993) oraz Rexton (2001).

W 2011 r. SsangYong został przejęty przez giganta z Indii – grupę kapitałową Mahindra&Mahindra. Tymczasem modele New Korando, Actyon Sports i Rexton W zyskały solidną pozycję na rynku i położyły silne podstawy pod dalszy rozwój marki.

"Od 2015 r. będziemy wprowadzać na rynek po jednym produkcie rocznie, przez co umocnimy światową pozycję SsangYonga jako firmy z hasłami zrównoważonego rozwoju wypisanymi na sztandarach, a także jako producenta pojazdów SUV o doskonałej relacji jakości do ceny - zapowiada Li Ju-il, dyrektor generalny firmy.

Pod koniec ubiegłego roku SsangYong ogłosił zamiar zainwestowania kwoty 1 mld dolarów w rozwój czterech nowych modeli SUV. Fundusze te mają wzrosnąć, jeśli firma utrzyma swój dotychczasowy wzrost, notowany w ostatnich latach.

W 2013 roku sprzedaż samochodów na rynku w Korei wzrosła o 34,1%, podczas gdy eksport wzrósł o 11,9%. Dzięki tym osiągnięciom SsangYong osiągnął w zeszłym roku status najszybciej rozwijającego się producenta samochodów w Korei. Firma planuje, że wzrost ten zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki modelowi X100, którego wersja koncepcyjna SIV-1 przyciąga wzrok na wszystkich salonach samochodowych świata.

Wersja produkcyjna wspomnianego modelu ma zjechać z taśmy w odnowionej fabryce w Pyeongtaek w roku przyszłym.

Aby zrealizować swoje cele, SsangYong nie będzie jednak polegał wyłącznie na X100. Producent zapowiada premierę jednego modelu rocznie poczynając od 2015 roku. Tak zróżnicowana oferta ma odpowiadać na życzenia i potrzeby klientów na całym świecie nie tylko pod względem wzornictwa i technologii, ale także dynamiki jazdy, komfortu, ekologii i bezpieczeństwa.

Z nowymi produktami firma planuje zdobyć przyczółki na rynku amerykańskim, nie spuszczając z celownika państw takich jak Chiny, Indonezja, Australia oraz RPA.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane