/  / Koniec turbodziury w nowym Volvo S90

Koniec turbodziury w nowym Volvo S90

Volvo|
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Najnowszy model Volvo S90 to jeden z samochodów wyposażony w długa listę dodatków poprawiających komfort użytkowania auta. Jedną z nowości, jakie ujrzały światło dzienne wraz z S90 jest technologia PowerPulse, eliminująca efekt turbodziury.

Przedstawiając technologię PowerPulse Volvo dostarcza przyszłym właścicielom modelu S90 o jeden argument zakupowy więcej niż modele konkurencyjnych producentów. Koniec z tzw. turbodziurą, czyli czasem, jaki upływa od wciśnięcia gazu do wkręcenia się turbosprężarki na pełne obroty. Od teraz S90 w wersji D5 będzie pozbawione tego irytującego właścicieli wielu aut problemu. Komfortowe, niemal jednostajne przyspieszenie – oto charakterystyka nowego Volvo S90.

PowerPulse opiera się na dobranym do układu napędowego systemie zasysania powietrza z układu dolotowego, które następnie jest sprężone oraz umieszczone w dwulitrowym zbiorniku pod ciśnieniem. Następnie powietrze trafia przez kolektor wydechowy do turbiny. Dzięki temu kierowca gwałtownie przyspieszając ma dostępną pełną moc silnika w znacznie szerszym zakresie obrotów. Chwile później elektryczny kompresor uzupełnia zbiornik sprężonego powietrza do pełna, by kierowca znów mógł z niego skorzystać przy kolejnym przyspieszeniu.



Volvo to jedyny producent na świecie korzystający z tego rozwiązania. Zostało ono stworzone z myślą o najnowszych szwedzkich modelach z serii 90. W ten sposób auto z silnikiem o pojemności dwóch litrów oferuje dynamikę o poziomie przewyższającym nawet trzylitrowe diesle konkurencji.

Technologia PowerPulse jest dostępna w najmocniejszym wariancie wysokoprężnym limuzyny S90, czyli D5 AWD.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane