/  / Komu Porsche Macan podbiera klientów

Komu Porsche Macan podbiera klientów

null
© Porsche
null

Wejść w nowy segment rynkowy i zdobyć dla marki wielu nowych klientów – o takim scenariuszu marzy każdy producent. Ale co innego plany, a co innego rzeczywistość. Jednym markom ta sztuczka udaje się bardziej, innym mniej.

Według raportu firmy analitycznej Dataforce opracowanego na podstawie danych rejestracyjnych w Niemczech dla segmentu klientów indywidualnych, Porsche Macan – debiutujący w salonach sprzedaży w minionym roku – może pochwalić się bardzo wysokim w porównaniu z nowościami marek konkurencyjnych udziałem klientów, którzy wcześniej użytkowali samochód innego producenta. Jest to wartość rzędu 79%.

Natomiast tylko około 21% nabywców tego auta posiadało wcześniej jeden z pozostałych modeli firmy z Zuffenhausen – najczęściej chodzi tu o Cayenne oraz "911".

Komu z konkurencji Porsche Macan na rynku niemieckim najczęściej podbiera klientów? Otóż według opracowania Dataforce, są to przede wszystkim osoby, które wcześniej użytkowały np. Audi Q5 (8,5%), BMW X3 oraz Serię 3 (po 6%), jak również Mercedesa Klasy M (5,1%).

U dwóch innych modeli porównywanych w opracowaniu Dataforce – czyli Mercedesa GLA oraz BMW X4 – udział klientów przesiadających się z samochodu innej marki jest wyraźnie mniejszy. W przypadku modelu spod znaku gwiazdy wartość ta wynosi około 34,2%, natomiast u BMW – 22,8%.

Mercedes GLA zdobywa przede wszystkim uznanie użytkowników takich modeli jak Klasa C (19,2%), Klasa B (13%) oraz Klasa A (11,1%). Z innego "obozu" najwięcej mamy natomiast klientów przesiadających się z BMW 3 (8,1%), Volkswagena Golfa (7,1%) oraz Audi A4 (5,4%).

W przypadku BMW X4 – debiutującego podobnie jak wymieniona wyżej dwójka w roku ubiegłym – udział przypadający na klientów migrujących w obrębie tej samej marki oscyluje w granicach 77,2%. Najwięcej w omawianej grupie stanowią osoby przesiadające się z X3 (34,7%), Serii 5 (16,8%), a także z Serii 3 (15,5%).

Wśród użytkowników modeli innych marek na BMW X4 stawiają natomiast m.in. dotychczasowi posiadacze Audi Q5 (2,9%) oraz A5 i MINI (po 1,3%).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane