/  / Kompaktowy SUV napędza sprzedaż Hyundaia

Kompaktowy SUV napędza sprzedaż Hyundaia

Hyundai|
null
© Hyundai
null

W ciągu czterech miesięcy roku sprzedaż kompaktowego modelu SUV marki Hyundai zwiększyła się w Europie aż o 21%. Dzięki 31 400 rejestracjom Hyundai ix35 dosłownie o włos dał się wyprzedzić najchętniej kupowanemu modelowi w całej gamie firmy (i30).

W kwietniu rejestracje nowych samochodów marki Hyundai na rynku europejskim wyniosły prawie 36 000 egzemplarzy (+1,3%). Dla porównania, cały rynek zanotował w omawianym okresie spadek rzędu 6,5%. Udział rynkowy przypadający na Hyundaia wyniósł 3,4%.

Warto podkreślić, że na wytwarzane w Europie modele Hyundai przypadło w kwietniu aż 61,4% łącznej sprzedaży całej gamy. Są to wytwarzane w Czechach samochody i30 (9 500 sztuk; +5%), ix35 (8 300 sztuk; +28%) oraz ix20 (4 200 sztuk; +10%).

W ciągu czterech pierwszych miesięcy roku uwagę zwraca m.in. dynamiczny wzrost sprzedaży wspomnianego na początku ix35 (31 400 sztuk; +21%). Więcej klientów od ix35 miał w całej gamie tylko kompaktowy Hyundai i30 (31 450 sztuk).

Zmodernizowany Hyundai i20 na start

Łącznie w okresie od stycznia do kwietnia wolumen marki Hyundai na rynku europejskim zwiększył się w stosunku rocznym o 9,7% do nieco ponad 150 600 egzemplarzy. Dla porównania, cały rynek stracił w tym czasie 7,1%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane