/  / Kompaktowe kombi na ostro

Kompaktowe kombi na ostro

null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Czas na pierwszego Golfa R w wersji Variant. Samochód dzięki mocy 300 koni jest w stanie osiągnąć "setkę" w zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Volkswagen Golf R Variant – bo o nim mowa – wejdzie do sprzedaży na rynku europejskim wiosną przyszłego roku. Samochód w zamyśle producenta łączyć ma dynamiczne osiągi i pewność prowadzenia (w standardzie napęd na wszystkie koła 4Motion) oraz walory użytkowe, o czym świadczy m.in. bagażnik z pojemnością między 605 a maksymalnie 1620 litrów.

Jakie elementy wyróżniają z zewnątrz Golfa R Variant? Z przodu auto można poznać po specjalnym zderzaku w stylu R z dużymi wlotami powietrza, charakterystycznej osłonie chłodnicy oraz po bi-ksenonowych reflektorach ze zintegrowanymi światłami dziennymi. Diodowe światła dzienne umieszczone poniżej podwójnych reflektorów tworzą kształt podwójnego „U”.

Natomiast z tyłu sportowe kombi ma nowy zderzak w stylistyce R, czarny dyfuzor, cztery chromowane końcówki układu wydechowego, ciemnoczerwone światła i diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Skrzynia DSG w standardzie
Kombi napędza czterocylindrowy silnik benzynowy TSI, z którego można wycisnąć moc 300 KM (przy 5500 do 6200 obr./min), a maksymalny moment obrotowy rzędu 380 Nm jest dostępny w zakresie od 1800 do 5500 obr./min. Sprint 0-100 km/h zabiera kierowcy około 5,1 km/h, natomiast prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Jak wspomniano na początku, Volkswagen Golf R Variant ma stały napęd na wszystkie koła. Układ 4Motion połączono seryjnie z automatyczną przekładnią 6-biegową DSG, w której alternatywnie można zmieniać biegi także manualnie.

System 4Motion – wyposażony w sprzęgło Haldex 5 – aktywuje się zanim jeszcze wystąpi poślizg. Pozwala to na prawie całkowite wyeliminowanie utraty trakcji. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się napędzana jest przednia oś, a tylna oś jest rozłączona. W razie potrzeby dołączenie tylnej osi następuje płynnie, a może tam trafiać prawie 100% momentu napędowego.

Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego wbudowane w program kontroli stabilności jazdy funkcjonują jako blokady poprzeczne. Ponadto, system XDS+ przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy oraz redukuje podsterowność.

Seryjnie mamy też na pokładzie progresywny układ kierowniczy oraz system ESC Sport z możliwością wyłączenia (np. na torze wyścigowym). Do elementów wyposażenia opcjonalnego należy natomiast adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, a także funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race, dzięki której podwyższone jest m.in. tłumienie drgań, a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia DSG ustawiono bardziej dynamiczne.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane