/  / Klasa V na cztery łapy

Klasa V na cztery łapy

Mercedes-Benz|(2014-09-24 13:19)
null
© Mercedes-Benz
null

Mercedes-Benz na wystawie w Paryżu po raz pierwszy zaprezentuje Klasę V ze stałym napędem na wszystkie koła. Model V 250 BlueTEC 4MATIC będzie można zamawiać u dealerów począwszy od grudnia, na drogach zobaczymy go prawdopodobnie na wiosnę.

Bez względu na to, czy pod kołami biegnie dziurawy asfalt, błotnisty szlak czy droga pokryta śniegiem lub lodem - model V 250 BlueTEC 4MATIC bez trudu dojeżdża do celu. Stały napęd na obie osie pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS, współpracujący z systemem stabilności toru jazdy.

4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, wówczas 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu (nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów).

Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący pomiędzy osiami o wartości około 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.

Stały napęd na wszystkie koła 4MATIC będzie początkowo oferowany w topowej wersji silnikowej Klasy V - V 250 BlueTEC - o mocy 190 KM oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych fabrycznych, auto zużywa średnio jedynie około 6,7 l/100 km, a dzięki zastosowaniu technologii BlueTEC jest też pierwszym czteronapędowym pojazdem w segmencie spełniającym normę Euro 6.

Z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-Tronic Plus. Skrzynia rozdzielcza napędu 4MATIC jest zintegrowana z przekładnią główną.

Jak zapowiada już koncern ze Stuttgartu, poza topowym wariantem V 250 BlueTEC 4MATIC w przyszłości w gamie Klasy V pojawią się kolejne wersje silnikowe z napędem na wszystkie koła.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane