/  / Klasa E – Milioner nie z przypadku

Klasa E – Milioner nie z przypadku

null
© Mercedes-Benz
null

Do dziś łączna sprzedaż modelu Mercedes Klasy E przekroczyła poziom już 13 milionów egzemplarzy. To wolumenowo najpopularniejszy model w historii niemieckiej marki.

W 1947 roku Mercedes-Benz uruchomił produkcję pierwszego powojennego modelu – 170 V – i zapoczątkował trwającą do dziś historię Klasy E. W 1993 roku, przy okazji liftingu typoszeregu 124, model oficjalnie zyskał swoją obecną nazwę. Kolejną generację wprowadzono na rynek w 1995 roku jako seria 210. Wyróżniała się charakterystycznymi, podwójnymi przednimi lampami.

Następca – typoszereg 211 z 2002 roku – otrzymał szereg innowacyjnych rozwiązań w zakresie ekonomiki i bezpieczeństwa. Obecne wydanie Klasy E (seria 212) trafiło do sprzedaży w 2009 roku. Cztery lata później model przeszedł kompleksową modernizację.

W ubiegłym roku Klasa E znalazła na świecie 257 571 nabywców (+6,2%). Statystycznie wybierał je co szósty nabywca Mercedesa. Niesłabnącą popularnością cieszy się zwłaszcza limuzyna –  w maju bieżącego roku na jej zakup zdecydowało się 80% klientów.

Do głównych rynków zbytu Klasy E na świecie zaliczają się Chiny, USA oraz Niemcy.

Najpopularniejsze wersje silnikowe
Limuzyny Klasy E są najchętniej kupowane w wersjach E 350 oraz E 220 BlueTEC. W przypadku kombi królują natomiast odmiany E 200 BlueTEC oraz E 220 BlueTEC. Nabywcy z Państwa Środka preferują przedłużane limuzyny E 260.

Na liście wyposażenia najczęściej przewijają się takie elementy jak podgrzewane przednie fotele, wspomaganie parkowania Active Park Assist, a także "inteligentne" reflektory LED-owe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane