/  / Klasa E All-Terrain czyli Mercedes uzupełnia braki

Klasa E All-Terrain czyli Mercedes uzupełnia braki

null
© Daimler AG
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Marki premium takie jak Audi czy Volvo od lat mają w ofercie uterenowione modele z nadwoziem typu kombi. Taki samochód szykuje wreszcie i Mercedes-Benz.

Nowy konkurent rynkowy dla Audi A6 Allroad czy Volvo XC70 – a teraz właściwie V90 Cross Country – zaprezentuje się przed szeroką publicznością podczas jesiennej wystawy w Paryżu. Mercedes Klasy E All-Terrain trafi do salonów wiosną przyszłego roku. Jego elementy rozpoznawcze to oferowany seryjnie napęd na wszystkie koła, zwiększony prześwit oraz dodatkowe osłony zderzaków, progów i nadkoli. A do tego trzy specjalne wzory obręczy do wyboru o średnicy 19 lub 20 cali.

All-Terrain zadebiutuje w wersji E 220 d (194 KM), napędzanej nowym silnikiem Diesla. Niedługo potem dołączy odmiana z jednostką 6-cylindrową, również wysokoprężną. Oba warianty standardowo oferują 9-biegową przekładnię automatyczną.

ZOBACZ TEŻ:
Premiery i nowości salonu Paryż 2016

Klasa E All-Terrain jest seryjnie wyposażona w system Dynamic Select, który pozwala na wybór jednego z pięciu trybów jazdy. Wśród nich zestrojony pod kątem parametrów terenowych program All-Terrain, pochodzący wprost z Mercedesa GLE.



Po wybraniu wspomnianego trybu, podczas jazdy z prędkością 35 km/h zawieszenie pneumatyczne (montowane seryjnie) podnosi się o 20 mm. Odpowiednio zmodyfikowane zostają wówczas progi aktywności systemu ESP, aktywnej kontroli przechyłów i kontroli trakcji.

Zawieszenie pneumatyczne pozwala na wybór jednej z trzech pozycji – od standardowej do podniesionej o 35 mm. Zależnie od trybu jazdy najwyższy poziom można wybrać ręcznie, przyciskiem na konsoli środkowej.

Klasa E All-Terrain jest o 29 mm wyższa od "zwykłego" kombi: 14 mm przypada na większy profil opon, a kolejne 15 mm na bazowe podwyższenie pneumatycznego zawieszenia. Prześwit waha się od 121 do 156 mm.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane