/  / Kia Niro od 87 000 złotych

CENY | Kia Niro od 87 000 złotych

null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Koreańska marka wprowadza nowego crossovera z napędem hybrydowym. Kia Niro będzie oczywiście oferowana z gwarancją producenta na 7 lat.

Pod względem wymiarów zewnętrznych Niro odpowiada kompaktowym hatchbackom. Produkowany w Korei crossover jest na przykład o 2 cm dłuższy od Toyoty Auris w wersji hatchback i tylko o 13 cm krótszy od siostrzanej Kii Sportage, od której ma nawet większy rozstaw osi (o 3 cm). Oferuje zarazem wszystkie zalety bardzo modnych obecnie crossoverów – wygodne wsiadanie i wysiadanie, podwyższoną pozycję za kierownicą oraz funkcjonalne wnętrze.

Niro jest w ofercie koreańskiej marki modelem wyjątkowym. To bowiem pierwszy pojazd tego producenta oparty na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych. Układ napędowy tworzy do spółki 1,6-litrowa jednostka benzynowa GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa – o mocy 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm – oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW.

W Niro zamontowano akumulatory litowo-jonowe o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc zespołu napędowego to 141 koni. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT).



Według oficjalnych danych producenta, średnia emisja dwutlenku węgla w Niro zaczyna się na poziomie od 88 g/km (w cyklu mieszanym). Wyposażone w 16-calowe koła auto spala średnio od mniej więcej 3,8 l/100 km (w cyklach – mieszanym i miejskim, wg NEDC). Egzemplarzom z kołami 18" na przejechanie stu kilometrów powinno wystarczyć natomiast około 4,4 l/100 km.

W ofercie od 86 900 zł
Kia Niro już w podstawowej wersji wyposażenia M posiada m.in. 7 poduszek powietrznych, systemy stabilizacji toru jazdy ESC oraz wspomagający pokonywanie podjazdów HAC, automatyczną klimatyzację dwustrefową, radioodtwarzacz MP3 z 5-calowym ekranem dotykowym, światła do jazdy dziennej i tylne lampy LED, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, asymetrycznie dzieloną i składaną tylną kanapę z podłokietnikiem. Do tego 16-calowe obręcze aluminiowe z oponami Michelin w rozmiarze 205/60 oraz relingi dachowe.

Z kolei najbogatsza wersja – XL – startuje z cenami od 107 900 zł. Na pokładzie mamy między innymi biksenonowe reflektory, nawigację satelitarną, sprzęt audio marki JBL, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 płaszczyznach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, jak również system bezkluczykowy.

Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli Kii sprzedawanych na Starym Kontynencie, także i Niro będzie oferowane z 7-letnią gwarancją producenta (do przebiegu 150 000 km).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane