/  / Kia Niro – Hybrydowy brat Sportage'a

Kia Niro – Hybrydowy brat Sportage'a

null
© KIA
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowy crossover Kii z napędem hybrydowym nazywa się Niro. Pod względem długości nadwozia jest nieco krótszy niż Sportage, ale góruje nad nim rozstawem osi.

Kia Niro jest w ofercie koreańskiej marki modelem wyjątkowym. To bowiem pierwszy pojazd marki oparty na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych. Czy w gamie pojawi się też kiedyś wersja wyłącznie spalinowa? Producent o takich planach nie wspomina.

Układ napędowy Niro tworzy do spółki 1,6-litrowa jednostka benzynowa GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa – o mocy 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm – oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW.

W aucie zamontowano akumulatory litowo-jonowe o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc zespołu napędowego to 141 koni. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT).

Ukłon w stronę ekologii
Kia Niro powstała jako propozycja dla tych klientów, którzy chętnie stawiają na ekoauta. W zamierzeniu konstruktorów "koreańczyk" emitować ma docelowo jedynie 89 g CO2 na kilometr. To opowiadałoby średniemu zużyciu paliwa znacznie poniżej 4 l/100 km.



"W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż aut hybrydowych w Europie podwoiła się, a prognozy zakładają, że popyt na samochody tego typu zwiększy się na Starym Kontynencie do około 700 000 egzemplarzy do 2020 roku - powiedział Michael Cole, dyrektor zarządzający Kia Motors Europe. "Dzięki Niro Kia ma szansę zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody o napędzie hybrydowym. Ten model ma również inne, bardzo istotne znaczenie. Przybliża markę Kia do celu, którym jest obniżenie do 2020 roku o 25% średniego zużycia paliwa w porównaniu z poziomem z 2014".

Krótszy od Sportage'a, ale ...
Spory rozstaw osi, wynoszący 2700 mm oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu (odpowiednio – 870 mm i 785 mm) sprawiają, że wnętrze Niro jest bardzo przestronne jak na samochód, który mierzy na długość 4335 mm.

Przy takiej długości nadwozia oraz przy szerokości 1800 mm i wysokości 1535 mm Niro idealnie wpisuje się w lukę między większą Kią Sportage a mniejszym cee'dem. Rozstaw osi Niro jest nawet o 3 cm większy niż w Sportage'u.

Płytę podłogową Niro zaprojektowano tak, aby rozmieszczenie elementów hybrydowego zespołu napędowego nie wpływało negatywnie ani na przestronność wnętrza, ani na pojemność bagażnika. Dzięki temu, że akumulator o bardzo kompaktowych rozmiarach znajduje się pod tylną kanapą, "kufer" liczy od 421 l pojemności (według normy VDA).

7-letnia gwarancja
Pierwsze egzemplarze Niro trafić mają do sprzedaży na rynek europejski już w okolicach lipca. Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli Kii sprzedawanych na Starym Kontynencie, także i Niro będzie oferowane z 7-letnią gwarancją producenta (do przebiegu 150 000 km).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane