/  / Żegnaj Yeti, witaj Karoq

Żegnaj Yeti, witaj Karoq

null
© Skoda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Skoda mocno przemeblowuje ofertę w segmencie kompaktowych modeli typu SUV. Miejsce wysłużonego Yeti zajmuje samochód zbudowany według nowych kanonów stylistycznych i z zupełnie inną nazwą.

Na oficjalnej stronie importera w Polsce nie ma już cennika Skody Yeti. Model ten zadebiutował w roku 2009, zaś w 2013 przeszedł poważne modyfikacje. W ramach face-liftingu zmieniła się zwłaszcza forma przedniej części nadwozia, gdzie zrezygnowano z charakterystycznego układu okrągłych "oczu" zachodzących na główne reflektory.

Skoda Yeti powstała na płycie podłogowej grupy Volkswagen, z której skorzystał w międzyczasie również Volkswagen Golf 6 oraz Octavia. Stąd Yeti może się pochwalić wymiarami rzędu 4,22 metra długości, 1,79 metra szerokości oraz 1,68 metra wysokości. Układ przeniesienia napędu również został zaczerpnięty z Octavii 4x4, czyli system Haldex czwartej generacji.

Na podkreślenie zasługuje m.in. fakt, że po liftingu z roku 2013 w gamie modelowej klienci mieli do wyboru dwie wersje: jedną przeznaczoną jako auto do "miejskiej dżungli", natomiast druga to propozycja z offroadowo zaakcentowanymi elementami wykończenia karoserii (Yeti Outdoor).

Nie tylko zmiana nazwy
Przenieśmy się teraz do wiosny roku 2017. Kiedy większość miłośników motoryzacji przy okazji zmiany generacyjnej spodziewała się premiery projektu "Skoda Yeti II", czeska decyduje się na niespodziewany ruch. Kompaktowy SUV w kolejnym wcieleniu otrzymał bowiem nazwę Karoq, zaś jego stylistyka już na pierwszy rzut mocno nawiązuje do większego Kodiaq.



Skoda Karoq od zderzaka do zderzaka mierzy 4382 mm – przy 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Jak zapowiada producent znad Wełtawy, dla żadnego z czterech pasażerów miejsca w kabinie nie zabraknie. To m.in. zasługa rozstawu osi, który kształtuje się na poziomie 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła).

Absolutną nowością w gamie czeskiej marki jest możliwość wyposażenia Karoqa w układ cyfrowych zegarów. Na wyświetlaczu kierowca może oglądać informacje dobrane pod kątem swoich własnych preferencji. Całość podano zaś w atrakcyjnej dla oka formie graficznej.

W gamie jednostek napędowych przewidziano natomiast do wyboru pięć propozycji z wachlarzem mocy od 115 do 190 koni mechanicznych. Dwie konstrukcje zasilane są benzyną, zaś resztę stanowią diesle. Cztery z tych silników to nowości – w tym benzynowa konstrukcja 1.5 TSI z funkcją odłączania cylindra.

Według zapowiedzi generalnego importera, Skoda Karoq pojawi się na rynku w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane