/  / Jedzie nowy Smart

PREMIERA | Jedzie nowy Smart

null
© Smart
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Już w listopadzie do salonów sprzedaży wjedzie Smart nowej generacji. Samochód przygotowano od razu w dwóch wersjach: jako Fortwo oraz Forfour, przeznaczony dla czterech pasażerów.

Nowy Smart powstał jako owoc bliskiej współpracy koncernu Daimler AG oraz Aliansu Renault-Nissan. W projekcie zdecydowano się wykorzystać platformę tylnonapędową, która stanowi też bazę dla Renault Twingo nowej generacji (ten model wchodzi na polski rynek już we wrześniu).

W momencie premiery rynkowej gama jednostek napędowych Smarta obejmować będzie dwie propozycje do wyboru. Pierwsza to wolnossący 3-cylindrowiec 1.0 o mocy maksymalnej 71 KM i momencie obrotowym rzędu 91 Nm przy 2850 obr./min. Topowa konstrukcja to natomiast doładowany silnik 0.9 o mocy 90 KM, który maksymalnie generuje moment obrotowy 135 Nm, dostępny przy 250 Nm.

Kilka miesięcy po premierze rynkowej do gamy Smarta wejdzie też podstawowa wersja benzynowa o mocy 60 KM.

Podstawowe parametry modelu Smart Fortwo
- długość: 2,69 m
- szerokość: 1,66 m
- wysokość: 1,55 m
- rozstaw osi: 1873 mm
- promień zawracania między krawężnikami: 6,95 m
- promień zawracania od ściany do ściany: 7,30 m
- długość kabiny: 2011,6 mm


W zależności od wybranej przez klienta wersji napęd przekazywany będzie za pośrednictwem przekładni manualnej 5-biegowej lub dwusprzęgłowej przekładni zautomatyzowanej Twinamic.

Podstawowe parametry modelu Smart Forfour
- długość: 3,49 m
- szerokość: 1,66 m
- wysokość: 1,55 m
- rozstaw osi: 2494 mm
- promień zawracania między krawężnikami: 8,65 m
- promień zawracania od ściany do ściany: 8,95 m
- długość kabiny: 2707,3 mm

Producent zapowiada, że nowy Smart Fortwo będzie odpowiadać ceną modelowi aktualnej generacji, natomiast większa odmiana Forfour będzie kosztować tylko około 600 EUR więcej niż Fortwo z analogicznym silnikiem.

Debiut nowych modeli na pewno pomoże Smartowi. W pierwszym półroczu sprzedaż marki na świecie spadła o około 10% (46 800 egzemplarzy).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane