/  / Jedzie nowy Nissan X-Trail

Jedzie nowy Nissan X-Trail

null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W drugiej połowie bieżącego roku do polskich salonów sprzedaży wjedzie Nissan X-Trail po zmianach generacyjnych. W konstrukcji auta wykorzystano tą samą płytę podłogową co w Nissanie Qashqai. Oba samochody wiele łączy też od strony stylistycznej.

Do dziś na świecie sprzedano ponad 1,7 mln egzemplarzy modelu Nissan X-Trail obu generacji. W tym roku na rynek europejski wchodzi samochód w zupełnie nowej wersji. Dość powiedzieć, że będzie to auto, które w pełni zasługuje na określenie "globalny SUV": nowy Nissan ma być produkowany aż w dziewięciu fabrykach rozmieszczonych w różnych częściach świata przy rocznej sprzedaży, która według założeń koncernu wynieść ma około 500 000 egzemplarzy.

Smukła sylwetka

Nowy Nissan X-Trail pod względem stylistycznym bardzo różni się od poprzednika. Dotychczas "japończyk" charakteryzował się kanciastą, nieco surową sylwetką. Teraz samochód ma zdecydowanie bardziej opływowe, sportowe kształty. Znakiem rozpoznawczym nowego Nissana są mocno zarysowane nadkola stanowiące ważny element stylistyczny. Wraz z opadającą linią dachu, głębokimi przetłoczeniami na błotnikach i wznoszącą się dolną krawędzią szyb bocznych składają się one na obraz stylistycznego DNA crossoverów Nissana.

Nowy X-Trail jest o 17 mm dłuższy (4643 mm) od poprzednika, a jego zwiększony o 76 mm rozstaw osi przekłada się na bardziej przestronne wnętrze. Nowy model jest także o 30 mm szerszy i o 5 mm niższy. Nie zmienił się natomiast prześwit, który wynosi 210 mm.


W razie potrzeby 7 miejsc
W samochodzie wygodnie może podróżować pięciu dorosłych pasażerów. W razie potrzeby, gdyby to miało nie wystarczyć, Nissana można zamówić w wersji 7-miejscowej. Podczas jazdy docenimy uroki, jakie zapewnia sterowany elektrycznie panoramiczny dach (według Nissana największy w tej klasie pojazdów): nie tylko pozwala on rozświetlić wnętrze kabiny promieniami słońca, ale także zapewnia dodatkową wentylację po otwarciu przedniej części dachu.

Nowości japońskie 2014

Opcjonalny trzeci rząd siedzeń jest podwójnie składany, co umożliwia uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi w tej części. Przy rozłożonych fotelach pasażerowie nie powinni natomiast narzekać na brak miejsca na głowę czy stopy.

Przy normalnym ustawieniu siedzeń "japończyk" oferuje 550 litrów pojemności bagażnika, natomiast po złożeniu oparć tylnych foteli uzyskujemy maksymalnie wielkość do 1982 litrów. Użytkownik na pewno doceni dwa fakty: po złożeniu foteli podłoga jest zupełnie płaska, a po drugie aranżację przestrzeni ładunkowej ułatwiają ruchome przegrody (nośność półki w najwyższym położeniu wynosi 10 kilogramów; w środkowym położeniu jest to 75 kilogramów).

Co w kabinie?
Podobnie jak nadwozie, również wnętrze nowego Nissana X-Trail przeszło gruntowną modernizację. W kabinie można znaleźć wiele wysokogatunkowych materiałów takich jak chrom, lakier fortepianowy i skóra z kontrastującymi przeszyciami. W trosce o komfort kierowcy i pasażerów Nissan zbadał wszystkie powierzchnie, z którymi osoby te mogą mieć kontakt w samochodzie. Na podstawie analizy wyników przeprowadzonych badań zdecydowano się na przykład na ośmiokrotnie grubsze wyściełanie podłokietników na drzwiach i boków konsoli centralnej niż ma to miejsce w konkurencyjnych modelach innych marek.

Układ elementów zestawu wskaźników ułatwia kierowcy skupienie się na drodze. Projektanci dwupoziomowej deski rozdzielczej zadbali o jej przejrzystość i łatwość korzystania z poszczególnych funkcji. Delikatnie uniesiona konsola centralna mieści system informatyczno-rozrywkowy oraz przyciski i pokrętła sterowania układem wentylacji.

Pomiędzy dwiema głównymi tarczami zmodyfikowanego zestawu wskaźników znajduje się 5-calowy, kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Podawane są na nim informacje między innymi z takich źródeł jak systemy bezpieczeństwa. Zaprojektowano go w taki sposób, aby ostrzeżenia przekazywane kierowcy nie odwracały jego uwagi od drogi.

W konsoli centralnej umieszczono najnowszy system NissanConnect z 7-calowym ekranem wysokiej rozdzielczości i wieloma funkcjami umożliwiającymi komunikację ze smartfonem.

Na początek 130-konny diesel
Nowy X-Trail będzie dostępny z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 1.6 dCi 130, w wersjach z napędem na przednią lub obie osie oraz z automatyczną skrzynią biegów Stronic, dostępną w odmianie 4x2. Według danych producenta, ten wyróżniający się przyjazną charakterystyką pracy motor potrzebuje na przejechanie 100 km średnio około 4,9 litra oleju napędowego (wersja 4x2) lub około 5,3 litra, jeśli kierowca przemieszcza się samochodem z napędem na wszystkie koła.

Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM dołączy do oferty w roku przyszłym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane