/  / Jedzie nowy Ford Focus

Jedzie nowy Ford Focus

FORD|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Tak wygląda zmodernizowana wersja modelu Ford Focus. W nowym Focusie swoją europejską premierę świętuje zaawansowany system komunikacji SYNC 2 oraz gama nowych silników benzynowych EcoBoost i wysokoprężnych TDCi o pojemności skokowej 1,5 litra. Samochód będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy 2014.

Focus odznacza się zmienioną sylwetką, nową maską silnika oraz zmodernizowanym przednim pasem ze zintegrowaną nową osłoną chłodnicy. Całość sprawia, że samochód wydaje się teraz szerszy i niższy. Dynamiczne przetłoczenia pokrywy silnika ciągną się od przednich słupków aż po górne krawędzie grilla w kształcie odwróconego trapezu.

Węższe, bardziej wyraziste reflektory mają bardziej prostokątny kształt, natomiast całość uzupełniają wydłużone lampy przeciwmgielne. Poczucie elegancji wzmagają subtelne chromowane detale, natomiast tylna część nadwozia również daje wrażenie wyższej spójności stylizacyjnej, uzyskanej za sprawą nowego tylnego pasa i węższych lamp.

W kwestii projektu wnętrza nowego Forda Focus styliści firmy uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej oraz kierownicy i centralnej konsoli z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz chromowane detale tworzą bardziej nowoczesny wygląd, wzmagając poczucie funkcjonalności.

Nowy schowek w centralnej konsoli oferuje większą pojemność i jest wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić butelkę o pojemności 1 litra i 0,4-litrowy kubek.

Nabywcy nowego Focusa mogę się również cieszyć wyższym komfortem akustycznym podczas jazdy, co jest zasługą grubszych dywaników, grubszych bocznych szyb oraz lepszego wygłuszenia komory silnika.



System SYNC 2 z ekranem dotykowym
Nowy Ford Focus będzie pierwszym modelem tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Omawiany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Nawigacja satelitarna zintegrowana z systemem SYNC 2 oferuje (po raz pierwszy w Europie) podzielony wyświetlacz z wyszczególnionymi skrzyżowaniami, funkcją odczytywania na głos nazw ulic, widoku 3D skrzyżowań na autostradzie i ciekawych miejsc oraz przewodnikiem Michelin.

SYNC 2 pozwala użytkownikowi na łatwiejsze wprowadzanie wskazówek nawigacyjnych, a ponadto korzystając z komend głosowych oferuje możliwość odtworzenia utworów muzycznych wskazanego artysty, a także w razie potrzeby znajdzie i wyświetli listę pobliskich restauracji, a następnie wyznaczy trasę dojazdu.

Technologie wspomagające jazdę
Nowy Ford Focus wyróżnia się typowym dla aut tej marki dynamicznym prowadzeniem, będącym zasługą lepszych właściwości jezdnych i zmodyfikowanego układu kierowniczego. Inżynierowie uzyskali bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie poprzez zwiększenie sztywności strukturalnej z przodu, modyfikację geometrii zawieszenia, zwiększenie sztywności poprzecznej tulei zawieszenia, modyfikację amortyzatorów oraz zastosowanie nowego elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy ESP.

Zmianom poddano również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, dzięki czemu przednie koła przekazują kierowcy więcej informacji z nawierzchni.

Nowy Focus to pierwszy model Forda oferowany z systemem wspomagającym parkowanie prostopadłe: nowa technologia Perpendicular Parking pozwala kierowcom zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy.

Focus obecnej generacji może zostać wyposażony w system wspomagający jedynie parkowanie równoległe. System ten potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe wykorzystując czujniki ultradźwiękowe i automatycznie zaparkować w nim pojazd; kierowca musi jedynie operować skrzynią biegów oraz pedałami gazu i hamulca.

Dzięki dwóm dodatkowym czujnikom montowanym w tylnej części Focusa nowa technologia Perpendicular Parking wspomaga dodatkowo parkowanie prostopadłe.

Dodatkowe czujniki wykorzystywane są również przez oferowane po raz pierwszy w Europie systemy wspomagające kierowcę podczas wyjazdu z parkingu:
- system Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parking przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe.
- system Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedałuj gazu i hamulca.

Ford unowocześnił również system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który w razie niebezpieczeństwa przygotowuje do działania układ hamulcowy, a jeśli kierowca nie zareaguje, dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika i automatycznie aplikuje hamulce, aby zredukować siłę uderzenia.

System działa do prędkości 50 km/h, podczas gdy wcześniej granica prędkości wynosiła 30 km/h.

Oprócz tego Ford prezentuje w Europie system Pre-Collision Assist. Działa on podobnie jak Active City Stop, jednak oferuje dużo większy obszar wykrywania innych pojazdów, wspierając kierowcę podczas jazdy z wysokimi prędkościami (na przykład na autostradzie) poprzez wyemitowanie ostrzeżeń i w razie konieczności uruchomienie układu hamulcowego.

Obecna generacja inteligentnego tempomatu pozwala kierowcy Forda na utrzymanie stałej odległości do poprzedzającego pojazdu, nawet wówczas, gdy ten pojazd jedzie wolniej niż wynosi prędkość zaprogramowana przez prowadzącego Focusa. W sytuacjach, w których inteligentny tempomat nie może być aktywowany, Ford po raz pierwszy w Europie pozwala skorzystać z nowego systemu Distance Alert and Indication, który pozwala ustawić prowadzącemu preferowany dystans do pojazdu jadącego z przodu.

Jeśli Focus zbliży się do poprzedzającego auta, system wyemituje wizualne ostrzeżenie w trzech kolorach: szarym, żółtym i czerwonym (w zależności od odległości), a następnie wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe.

Nowego Forda można również wyposażyć w system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa (ESP, Active City Stop) na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane