/  / Jedzie nowy Ford C-Max

Jedzie nowy Ford C-Max

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W okolicach czerwca do polskich salonów sprzedaży zawita zmodernizowana wersja Forda C-Max oraz nieco większego Grand C-Maxa.

Modele C-Max i Grand C-Max zostały zmodernizowane z uwzględnieniem założeń globalnej strategii stylizacyjnej "One Ford". Uwagę zwraca przedni pas z typową dla marki trapezoidalną osłoną chłodnicy. Maska silnika ma płynną, niczym niezakłóconą powierzchnię dzięki przeniesieniu dysz spryskiwacza na podszybie.

Projektując wnętrze styliści uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Poszczególne funkcje są według zapewnień producenta łatwiejsze w obsłudze.

Komfort akustyczny podnoszą grubsze szyby boczne oraz uszczelki lepiej absorbujące hałas, umieszczone wokół pokrywy bagażnika i lusterka wstecznego. Silniki wyciszono dodatkowo poprzez zastosowanie osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym i uszczelek lepiej tłumiących wibracje.

Technologie i bezpieczeństwo
Nowe Fordy C-Max i Grand C-Max są "uzbrojone" w technologie, które mają za zadanie pomagać kierowcy uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki, a także uchronić auto przed otarciami i wgnieceniami powstałymi podczas manewrowania na parkingach.

System wspomagający parkowanie równoległe Active Park Assist potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe i automatycznie zaparkować w nim pojazd – kierowca musi jedynie operować pedałami gazu i hamulca. Dzięki dwóm dodatkowym czujnikom montowanym w tylnej części nowa technologia Perpendicular Parking wspomaga dodatkowo parkowanie prostopadłe.

Dodatkowe czujniki wykorzystywane są również przez dwa systemy wspomagające kierowcę podczas wyjazdu z parkingu:
- Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. Układ wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe.
- Park-Out Assist pomaga kierowcy podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez prowadzącego prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast człowiek kontroluje pedał gazu i hamulca.

Ford unowocześnił również system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który w razie niebezpieczeństwa przygotowuje do działania układ hamulcowy. Jeśli kierowca nie zareaguje, dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika i automatycznie uruchamia hamulce, aby zmniejszyć siłę uderzenia. Technologia działa do prędkości 50 km/h (wcześniej do 30 km/h).

W przypadku poruszających się obiektów wykorzystywany jest system aktywnego hamowania Active Braking. Działa on podobnie jak Active City Stop, jednak oferuje dużo większy zakres wykrywania innych pojazdów (prędkość jazdy od 8 do 180 km/h). Wspiera kierowcę podczas jazdy z wysokimi prędkościami – na przykład na autostradzie – poprzez emitowanie ostrzeżeń, a w razie konieczności uruchamia układ hamulcowy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane