/  / Jedzie nowy Fiat Doblo

Jedzie nowy Fiat Doblo

null
© Fiat
nullnullnullnullnull

Na salonie IAA 2014 w Hanowerze debiutuje czwarta edycja dobrze znanego na rynku europejskim modelu Fiat Doblo. Samochód wejdzie do sprzedaży na początku roku przyszłego.

Nowy Fiat Doblo oferować będzie najszerszą w tym segmencie gamę składającą się z czterech różnych wersji nadwozia (Cargo, kombi, kabina ze skrzynią oraz platforma do zabudowy), dwa warianty wysokości, a także dwie długości nadwozia. W sumie potencjalny klient ma do wyboru około 200 różnych typów nadwozia i ponad tysiąc możliwych wariantów i rozwiązań od furgonów do szybkich środków transportu, od wersji zabudowanych przeznaczonych do konkretnych celów do pojazdów specjalnych.

Nowy samochód dostawczy Fiat Professional oferuje odnowioną stylistykę zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Przód zdobi nowa maska silnika (teraz bardziej zwężona i spójna z linią dachu), nowe zderzaki oraz większa krata chłodnicy, natomiast z tyłu nowe lampy zespolone, które podkreślają poziome przetłoczenia.

Duży akcent na funkcjonalność
Wnętrze Doblo wyróżnia się całkowicie odnowioną kabiną: deska rozdzielcza, tapicerka foteli, kierownica, zestaw wskaźników i panele drzwi mają nowy wygląd. Funkcjonalność Fiata doskonale obrazuje nowe podwójne siedzenie pasażerów, oferujące trzy miejsca z przodu, pod którym umieszczony jest pojemny schowek na drobne przedmioty. Środkowy fotel składa się i może zmienić się w podłokietnik lub półkę na dokumenty, natomiast fotel boczny po złożeniu umożliwia przewożenie długich przedmiotów i mocowanie ich za pomocą praktycznych haków umieszczonych w oparciu siedzenia.

Na uwagę zasługuje szeroka oferta w zakresie multimediów, obejmująca radio wyposażone w Bluetooth i gniazdka USB/AUX. Ponadto, dostępny jest system Uconnect z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją oraz cyfrowym radiem w technologii DAB.

Pojęcie funkcjonalności odnosi się także do przedziału ładunkowego, charakteryzującego się regularnym kształtem, ergonomicznymi klamkami, a także do dwuskrzydłowych drzwi tylnych otwieranych na boki pod kątem 180 stopni. Nie należy zapominać, że pojemność przedziału ładunkowego wynosi aż 5 m3, a ładowność użytkowa z kierowcą jest równa 1000 kg.

Poprawione turbodiesle
Doblo wyposażono w niezależne, dwuwahaczowe tylne zawieszenie bi-link, zapewniające komfort jazdy i jednocześnie wysoką ładowność. Ponadto, zgodnie potwierdzając sprawdzoną strategię Fiat Professional opartą na zasadzie "optymalnego wyboru silnika", jednostki napędowe nowego Doblo mają gwarantować maksymalne osiągi w zależności od różnych wymagań zawodowych i rodzajów zastosowania: od jazdy po mieście po długie trasy, plasując się na szczycie w swojej kategorii w zakresie spalania i emisji, dzięki dwupaliwowej wersji silnika 1.4 TurboJet na metan/benzynę.

Jeżeli chodzi o silniki turbodiesel o pojemności 1,3 oraz 1,6 litra, to poprawiona została krzywa momentu obrotowego, która osiąga wyższą wartość już przy niskich obrotach (w silniku 1.3 MJet poprawa o około 40%). Jednostki napędowe 1.3 Multijet II o mocy 90 KM oraz 1.6 Multijet II o mocy 105 KM dostępne są również w wersji EcoJet i oferują znaczące zmniejszenie spalania i emisji CO2 dzięki zastosowaniu: systemu Start&Stop, opon z niskimi oporami toczenia, oleju o niskiej lepkości, "inteligentnego" alternatora, pompy oleju o zmiennej pojemności oraz pakietu aerodynamicznego.

Według producenta, omawiana wersja silnikowa spala średnio około 4,4 l/100 km (emisja CO2 to 115 g/km).

W sumie gama Doblo obejmuje sześć silników turbodiesel do wyboru:
- 1.3 MultiJet II moc 75/90 KM i maksymalny moment 200 Nm
- 1.6 Multijet II moc 100/105 KM i maksymalny moment 290 Nm
- 1.6 Multijet II moc 90 KM i maksymalny moment 200 Nm + zrobotyzowana skrzynia biegów
- 2.0 Multijet II moc 135 KM i maksymalny moment 320 Nm

Do tego "w karcie" mamy następujące silniki benzynowe:
- 1.4 moc 95 KM i maksymalny moment 127 Nm
- 1.4 TurboJet 120 KM i maksymalny moment 206 Nm (dodatkowo wersja z podwójnym zasilaniem benzyna/metan)

Silniki dieslowskie posiadają homologację Euro 5+, natomiast nowe Doblo w wersjach benzynowych jest już zgodne z limitami emisji Euro 6.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane