/  / Jedzie nowa Honda Civic Type R

Jedzie nowa Honda Civic Type R

null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W ostatecznej wersji produkcyjnej "japończyk" ze stajni Hondy otrzymał wysokoobrotowy silnik z turbodoładowaniem 2.0 VTEC. Moc maksymalna – ponad 300 koni.

Sercem Hondy Civic Type R jest turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 VTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem. Moc maksymalna 310 KM jest uzyskiwana przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 400 Nm – już od 2500 obr./min. Jak podkreśla producent, żaden oferowany do tej pory model Type R nie generował tak wysokich wartości mocy i momentu obrotowego.

Silnik rozwijający obroty do 7000 obr./min. został wyposażony w zaawansowany układ turbodoładowania oraz system VTEC, co pozwoliło zwiększyć moment obrotowy przy niskich prędkościach i osiągnąć płynne przyspieszenie.

Kierowca siedzący za sterami modelu Civic Type R może liczyć na sprint do "setki" w czasie około 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi aż 270 km/h.

Nowy silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, zapewniającą błyskawiczne i precyzyjne reakcje. Moc trafia do przednich kół.


Jeszcze więcej wrażeń
W Hondzie Civic Type R debiutuje nowy tryb "+R" aktywowany przyciskiem, który potęguje reakcje wielu systemów zastosowanych w podwoziu i układzie jezdnym auta. Zapewnia on bardziej intensywne wrażenia z jazdy, dzięki czemu idealnie sprawdza się na torze wyścigowym.

Po aktywowaniu trybu +R wyostrzają się reakcje silnika, a moment obrotowy jest rozwijany w sposób sprzyjający sportowemu prowadzeniu. Siła wspomagania obniża się, przez co reakcje układu kierowniczego stają się bardziej bezpośrednie, natomiast siła tłumienia zostaje zwiększona o około 30%.

Hamulce od Brembo
W stylistyce nadwozia uwagę zwracają 19-calowe obręcze aluminiowe w stylu zarezerwowanym wyłącznie dla Civica Type R, które szczelnie wypełniają nadkola i pozwalają na zastosowanie dużych opon 235/35R19, zaprojektowanych z myślą o tym właśnie modelu.

W okiełznaniu mocy Civica Type R pomaga kierowcy wyczynowy układ hamulcowy firmy Brembo – opracowany specjalnie dla sportowego "japończyka". Układ obejmuje nawiercane przednie tarcze o średnicy 350 mm oraz czterotłoczkowe zaciski.

Civic Type R jest dostępny w pięciu kolorach nadwozia. Oprócz barwy Championship White – współdzielonej z poprzednimi generacjami modelu Type R – klienci mogą wybrać odcienie Crystal Black (perłowy), Polished Metal (metaliczny), Brilliant Sporty Blue (metaliczny) lub Milano Red.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane