/  / Jedzie Land Rover Discovery Sport

NOWOŚĆ | Jedzie Land Rover Discovery Sport

Land Rover|
null
© Land Rover
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Land Rover Discovery Sport powstał jako próba połączenia wysokich możliwości terenowych z rozwiązaniami stylistycznymi, które przywołują na myśl flagowego Range Rovera Sport.

Discovery Sport jest łatwo rozpoznawalny jako produkt z gamy Land Rovera, ale wprowadzono w nim rozwiązania stylistyczne służące wyraźniejszemu rozróżnieniu pomiędzy rodzinami modeli w ramach marki Land Rover, reprezentującymi poszczególne segmenty: luksusowy (Range Rover), rekreacyjny (Discovery) oraz wielozadaniowy (Defender).

Jak przy okazji premiery modelu Discovery Sport podkreśla Phil Popham, dyrektor ds. marketingu w Jaguar Land Rover Group: "Wprowadzamy nie tylko pierwszego przedstawiciela powiększającej się rodziny modeli Discovery, ale także uniwersalną konfigurację foteli 5+2 w segmencie kompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych klasy premium".

Nadwozie samonośne pojazdu jest zbudowane z wysoko-wytrzymałej stali i stali borowej oraz lekkich stopów aluminium. Takie zestawienie materiałów zapewnia mocną, sztywną i lekką podstawę dla znakomitej dynamiki i osiągów oraz wysokiej sztywności skrętnej. Zupełnie nowa wielowahaczowa konstrukcja tylnego zawieszenia poprawia zwrotność.

Nowości wystawy Paryż 2014

Zwiększone wykrzyżowanie osi wraz z lekkimi aluminiowymi elementami zawieszenia i starannie dobraną charakterystyką amortyzatorów gwarantują wysoki komfort jazdy niezależnie od nawierzchni.

Nowa tylna oś przyczynia się także do obniżenia hałasu we wnętrzu, a oparte na niej kolumny tylnego zawieszenia w minimalnym stopniu wnikają do przestrzeni bagażowej. Dzięki temu samochód dysponuje dużym bagażnikiem i fotelami w układzie 5+2.


Mówi Gerry McGovern, dyrektor ds. projektowania i główny projektant Land Rovera. "Głównym czynnikiem wyróżniającym rodzinę pojazdów Discovery jest wszechstronność. Naszym wyzwaniem było połączenie prestiżowej stylistyki z wyjątkową wszechstronnością – obydwa te aspekty muszą ze sobą harmonizować. Z dumą mogę stwierdzić, że nam się to udało. Dynamiczna sylwetka Discovery Sport przemawia do klientów na poziomie emocjonalnym. Jednocześnie zaprojektowaliśmy najbardziej funkcjonalny model w segmencie kompaktowych SUV-ów klasy premium".

Gama silnikowa
Od premiery rynkowej samochód będzie oferowany z kilkoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do wyboru. Wszystkie są wyposażone w system start/stop, wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa oraz układ odzysku energii.

Silniki benzynowe są oparte na dwulitrowej jednostce Si4 o mocy 240 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik ten oferuje osiągi na poziomie jednostki sześciocylindrowej, ale dzięki kompaktowym wymiarom jest lżejszy i emituje nawet o 20% mniej CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami o większej pojemności i podobnej mocy.

Z kolei turbodiesle o pojemności 2,2 litra rozwijają moc 150 KM (TD4) lub 190 KM (SD4). Zarówno TD4, jak i SD4 generują 420 Nm momentu obrotowego i charakteryzują się według producenta zużyciem paliwa na poziomie niespełna 5,7 l/100 km oraz bardzo dobrą elastycznością przy wyprzedzaniu.

Nieco później, w 2015 roku w Discovery Sport zadebiutuje oszczędny 2-litrowy turbodiesel ED4, charakteryzujący się emisją CO2 na szanowanym poziomie około 119 g/km i obniżonym zużyciem paliwa.

Wszystkie odmiany silnikowe można zamówić z 9-biegową skrzynią automatyczną ZF 9HP48. Pojazdy z silnikami Diesla będą dostępne także z 6-biegową skrzynią manualną M66.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane