/  / Jedyny Mercedes GLC z 6 cylindrami

Jedyny Mercedes GLC z 6 cylindrami

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mercedes-AMG GLC 43 to pierwszy SUV klasy średniej z Affalterbach. A zarazem jedyny w gamie GLC, który oferuje 6-cylindrową jednostkę napędową.

3-litrowy silnik V6 biturbo pod maską GLC 43 4Matic osiąga moc 367 KM oraz 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego, w zakresie 2500-4500 obr./min. To jednostka znana z innych modeli Mercedes-AMG.

Według danych fabrycznych, GLC 43 4Matic przyspiesza do setki w czasie poniżej 5 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. W samochodzie tego typu zużycie paliwa schodzi raczej na dalszy plan. Dla ścisłości producent podaje jednak, że w cyklu mieszanym "sportowiec" z Affalterbach spala średnio od około 8,3 litrów na 100 km.

Automatyczna przekładnia 9G-Tronic została dopasowana specjalnie do wymagań tego sportowego SUV-a. Poprzez zmiany w oprogramowaniu skrzyni skrócono czas zmiany poszczególnych przełożeń. Wielokrotna redukcja pozwala na spontaniczniejsze przyspieszanie, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach Sport i Sport Plus dostarcza jeszcze bardziej emocjonujących doznań z jazdy.



Ręczny tryb Manual aktywuje się osobnym przyciskiem na konsoli centralnej. Zmiana przełożeń odbywa się tu w tempie uprzednio wybranego ustawienia, kierowca może jednak dokonywać jej samodzielnie, łopatkami przy kierownicy. Co istotne, przekładnia nie załączy wyższego biegu nawet po "dobiciu" wskazówki obrotomierza do ogranicznika prędkości obrotowej silnika.

Na cztery łapy
Standardowy napęd na obie osie faworyzuje koła tylnej osi – to do nich płynie większość momentu obrotowego (rozdział siły napędowej przód:tył wynos 31:69). Taka konfiguracja pozwala zwiększyć dynamikę jazdy i przyspieszenia poprzeczne, zapewnia też lepszą trakcję podczas dynamicznego przyspieszania.

Mercedes-AMG GLC 43 to również połączenie nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki zawieszenia oraz precyzyjnego, sportowego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem. Producent obiecuje, że pod względem zwinności i dynamiki jazdy nowy SUV nie zawiedzie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane