/  / Japońskie nowości SUV z Frankfurtu

Japońskie nowości SUV z Frankfurtu

null
© Producenci
nullnullnull

Podczas wystawy IAA Frankfurt 2015 czołowe marki japońskie – czyli Toyota, Nissan oraz Mazda – przedstawiły ciekawe modele koncepcyjne. To przedsmak nowości, które w najbliższych latach dołączą do segmentu SUV.


Na początek Toyota C-HR. To koncepcyjne auto wyróżnia się nowoczesną, awangardową linią nadwozia, która powinna przypaść do gustu klientom szukającym crossovera o odważnej stylistyce. Samochód zbudowano na nowej platformie modułowej TNGA. Dzięki temu rozwiązaniu środek ciężkości pojazdu jest niżej położony, co korzystnie wpływa na stabilność oraz precyzję prowadzenia.

Przedstawiciele japońskiej marki zapowiadają, że w ostatecznej wersji produkcyjnej Toyota C-HR (pod taką właśnie nazwą lub inną) zaprezentuje się już podczas wiosennej wystawy Genewa 2016. W gamie przyszłych odmian napędowych można spodziewać się m.in. i hybrydy.

Tajemnicza Mazda
Na tegorocznej wystawie IAA Frankfurt inna japońska marka – Mazda – zaprezentowała auto koncepcyjne firmowane nazwę zapożyczoną z języka japońskiego: "Koeru". Samochód powstał zgodnie z językiem stylistycznym Kodo oraz z wykorzystaniem całego wachlarza rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych Skyactiv.

Koncepcyjny crossover Mazdy mierzy na długość 4600 mm. Na szerokość ma 1900 mm, a na wysokość – 1500 mm. Ten atrakcyjny dla oka model z linią nadwozia przypominającą nieco coupe jest w stanie pomieścić na pokładzie do 5 osób, przy rozstawie osi wynoszącym 2700 mm.

Jak na razie w prasie motoryzacyjnej nie ma zgodności co do tego, jaki model seryjny mogłaby zapowiadać Mazda Koeru. Według niektórych źródeł, w grę wchodzi auto pozycjonowane w gamie marki między CX-5 a mniejszym od niego CX-3. Według innych ustaleń, może to być raczej model pozycjonowany jeszcze wyżej niż Mazda CX-5.

Nissan lubuje się w crossoverach
Ta z kolei marka japońska zaprezentowała przed szeroką publicznością koncepcyjny model Nissan Gripz. Nowy crossover wykorzystuje cztery kluczowe elementy stylistyczne: kratę wlotu powietrza z motywem litery "V", przednie i tylne lampy w kształcie bumerangu, dach sprawiający wrażenie unoszącego się powietrzu, a także pochylony tylny słupek.

W Nissanie Gripz zastosowano prototypowy system hybrydowy, który generuje moc 109 KM oraz 254 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Co zapowiada Nissan Gripz? Według samego producenta, projekt należy traktować raczej jako próbkę możliwości stylistycznych niż jako następcę jednego z produkowanych obecnie modeli w gamie. Tymczasem jak twierdzi prasa brytyjska, Gripz mógłby równocześnie stanowić przedsmak zupełnie nowego samochodu seryjnego a'la SUV z mocnym "zabarwieniem" sportowym w stylistyce.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane