/  / Japoński kompakt po liftingu

Japoński kompakt po liftingu

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Będzie nowa, sportowa stylizacja nadwozia i wnętrza modeli Honda Civic oraz Civic Tourer (kombi). Klienci w Europie kupić też będą mogli wersję Sport, która od strony stylistycznej nawiązuje do Civica Type R.

Zarówno Honda Civic, jak i Civic Tourer wyróżniają się nową, sportową stylizacją nadwozia. Z przodu wzrok przykuwają reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz nowy, elegancki zderzak. W Civicu hatchback znalazły się również takie elementy jak nowy tylny zderzak, boczne progi, tylny spojler polakierowany na czarno oraz tylne lampy zespolone, wykonane w technologii LED.

Oprócz zmian w wyglądzie nadwozia Civic z rocznika 2015 otrzymał nową tapicerkę siedzeń i przeszycia na zagłówkach, a także nowe wykończenia paneli drzwiowych z chromowanymi klamkami oraz czarne, metaliczne elementy na panelu sterującym.

Wprowadzone zmiany uwypuklają zalety obszernego wnętrza, z którego słynie Honda Civic. "Japończyk" nadal pozostaje liderem w klasie również pod względem pojemności bagażnika: wersja pięciodrzwiowa oferuje 477 litrów przestrzeni bagażowej, natomiast Civic Tourer – aż 624 litry.

W gamie modelu Civic 2015 debiutuje system rozrywkowo-informacyjny Honda Connect, zapewniający łatwą obsługę i liczne możliwości przyłączeniowe. Najważniejsze funkcje systemu to radio AM/FM, DAB i internetowe, łączność Bluetooth, przeglądarka internetowa, nawigacja satelitarna (opcja) oraz kamera cofania.

Honda Connect działa w oparciu o system operacyjny Android 4.0.4, dzięki czemu wszystkie operacje na siedmiocalowym ekranie można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów, czyli szczypania, przewijania i stukania.

Nowa odmiana Civic Sport
Jak wspomniano krótko na samym wstępie, w europejskiej gamie modelu Civic debiutuje nowa odmiana o nazwie Sport. To bazujące na wersji hatchback auto wyposażone będzie w 142-konny silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra lub jednostkę wysokoprężną o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM.

Civic Sport wyróżnia się tylnym spojlerem polakierowanym w kolorze nadwozia oraz zarezerwowanymi wyłącznie dla tej wersji 17-calowymi obręczami aluminiowymi. Co więcej, wóz nawiązuje on stylistycznie do zapowiadanej Hondy Civic Type R (debiut w roku 2015). Auto otrzymało przedni zderzak z wlotem powietrza oraz czarną podsufitkę w kabinie pasażerskiej.

Wszystkie wersje modelowe Hondy Civic z rocznika 2015 w standardowej wersji zostaną wyposażone w system aktywnego hamowania w ruchu miejskim City-Brake Active System (CTBA). Ma on zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji przy małych prędkościach, przy wykorzystaniu czujnika laserowego skanującego drogę przed pojazdem.

W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją system CTBA automatycznie przyhamowuje pojazd. Układ działa przy niskich prędkościach jazdy (poniżej 30 km/h).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane