/  / Japońska wyścigówka na publiczne drogi

Japońska wyścigówka na publiczne drogi

HONDA|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Podczas salonu branżowego w Genewie prezentuje się model Honda Civic Type R Concept. Wersja produkcyjna tego samochodu wejdzie do sprzedaży w Europie w roku 2015.

Nazwany przez projektantów "samochodem wyścigowym przeznaczonym na publiczne drogi", Civic Type R to początek nowej ery w dziejach marki. Model ten będzie najbardziej ekstremalnym wcieleniem sportowej odmiany Civica, jakie kiedykolwiek wyjechało z fabryki japońskiego producenta. Elegancki, aerodynamiczny profil nadwozia odzwierciedla funkcjonalny i dynamiczny charakter tego auta, zachowując jednocześnie cechy typowe dla modelu Type R.

Wygląd Hondy Civic Type R Concept ściśle wiąże się z osiągami tego samochodu, dlatego nadwozie wręcz emanuje sportowymi akcentami. Wiele elementów stylizacyjnych spełnia nie tylko funkcje estetyczne, ale również praktyczne, co potwierdziły testy tego modelu przeprowadzone na północnej pętli toru Nurburgring w Niemczech.

Co nowego?
Na przykład kształt i kąt pochylenia tylnego skrzydła zostały dobrane tak, aby zapewnić większą siłę docisku. Wydajność tego elementu została dodatkowo potwierdzona podczas testów torowych. Inżynierowie powiększyli również górną i dolną części osłony chłodnicy i zastosowali wloty powietrza na masce silnika, które zapewniają optymalne chłodzenie wysilonej jednostki napędowej.

Nowości wystawy Genewa 2014

Z kolei przednie i tylne nadkola ze zintegrowanymi wlotami powietrza zostały poszerzone, co pozwoliło zmieścić we wnękach 20-calowe koła z szerokimi oponami. Wszystkie te elementy ściśle ze sobą współpracują, zapewniając optymalne chłodzenie, lepszą przyczepność i wysokie osiągi.



Szczegółowa specyfikacja techniczna zostanie opublikowana w późniejszym terminie, przy czym Honda potwierdziła, że Civic Type R będzie pierwszym modelem tego producenta w Europie wyposażonym w silnik VTEC Turbo z serii Earth Dreams Technology. Dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka z układem bezpośredniego wtrysku benzyny ma generować przynajmniej 280 KM mocy oraz spełniać wymogi normy Euro 6.

Już od jakiegoś czasu benzynowe silniki turbodoładowane nie są stosowane w produkcyjnych modelach Hondy przeznaczonych na rynki europejskie, jednakże firma aktywnie nad nimi pracuje, stosując je w samochodach wyścigowych i autach seryjnych sprzedawanych w innych regionach świata. W sezonie 2013 Honda z powodzeniem powróciła do rywalizacji w WTCC, co było doskonałą okazją do zebrania doświadczeń, które zaprocentują w nowym modelu Type R.

Zespół ekspertów odpowiedzialnych za ten projekt ma bowiem dostęp do analiz oraz danych dotyczących osiągów i stylizacji nadwozia zgromadzonych przez specjalistów z WTCC.

Inne nowości Hondy
Na genewskim stoisku japońskiego producenta pojawiła się Honda FCEV Concept z ogniwami paliwowymi, która debiutuje w Europie. Firma potwierdziła jednocześnie, iż produkcyjna wersja tego modelu trafi do sprzedaży w Europie na początku 2016 roku.

Honda pokazała też układ napędowy nowego modelu NSX, którego debiut rynkowy zaplanowano na rok 2015.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane