/  / Jak Toyota, to najchętniej Yaris lub Auris

Jak Toyota, to najchętniej Yaris lub Auris

TMP|
null
© Toyota
null

W roku kalendarzowym 2013 Toyota Auris była najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych na polskim rynku.

2013 rok upłynął pod znakiem premier Toyoty. W lutym zadebiutował zmodernizowany minivan Verso, a w marcu zupełnie nowa generacja pioniera SUV-ów, czyli RAV4. Kolejne miesiące okazały się prawdziwą ofensywą kompaktową: po nowym Aurisie z konwencjonalnym napędem przyszła kolej na jego hybrydową odmianę, a w drugiej połowie roku 2013 na długo oczekiwaną wersję kombi (Touring Sports), również w wersji hybrydowej. W połowie uiegłego roku zadebiutowała także nowa generacja Corolli.

Tak silna reprezentacja nowych modeli zagwarantowała sukces Toyoty na polskim rynku. Hitem okazał się szczególnie kompaktowy Auris, który w 2013 roku był najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce, odnotowując niemal 2,5-krotny wzrost sprzedaży względem roku poprzedzającego (dane PZPM). Tym samym Auris odnotował największy (aż o 22 pozycje) skok w pierwszej dwudziestce najczęściej kupowanych samochodów przez klientów indywidualnych w Polsce.

O sukcesie zadecydował nie tylko atrakcyjny i nowoczesny projekt zupełnie nowego modelu, ale także dostępność wersji hybrydowej i kombi. Auris Touring Sports obecnie zdobywa coraz większą popularność wśród klientów instytucjonalnych.

Również pozostałe nowości Toyoty z roku 2013 okazały się rynkowymi hitami: sprzedaż modelu RAV4 osiągnęła 2 842 sztuk (+122% względem 2012 roku), a Corolli sedan 1 726 sztuk (+30%). Także odmłodzony niedawno minivan Verso cieszył się większym powodzeniem niż przed rokiem (nieco ponad 1 000 sprzedanych egzemplarzy).
 
Wśród pozostałych modeli nadal bardzo dużym zainteresowaniem w Polsce cieszą się Yaris i Avensis, które utrzymują się na czołowych pozycjach w swoich segmentach rynku.

2013 był także kolejnym przełomowym rokiem dla sprzedaży samochodów hybrydowych Toyoty: na omawiany rodzaj napędu zdecydowało się 1 532 klientów w Polsce, wybierając przede wszystkim hybrydowe odmiany Aurisa i Yarisa.

Łącznie w roku ubiegłym Toyota sprzedała na polskim rynku 25 001 samochodów, czyli aż o 4 263 sztuki więcej niż przed rokiem (+20%). Według statystyk nie uwzględniających re-eksportu, wynik ten odpowiada 8,1-proc. udziałowi w rynku. Toyota odnotowała zatem największy w 2013 roku wzrost liczby sprzedanych samochodów oraz największy wzrost udziału rynkowergo.

Pierwsza piątka najlepiej sprzedających się modeli marki Toyota na polskim rynku w roku 2013 to kolejno:
- Toyota Yaris: 7 078 sztuk
- Toyota Auris: 6 648 sztuk
- Toyota Avensis: 2 937 sztuk
- Toyota RAV4: 2 842 sztuk
- Toyota Corolla: 1 726 sztuk
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane