/  / Jak Polacy kupują letnie opony?

Jak Polacy kupują letnie opony?

Allegro|
null
© allegro
nullnullnullnull

Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej, ale równocześnie świadomość związana z kwestiami bezpieczeństwa znacznie się poprawiła. Komu zatem ufamy przy zakupie ogumienia i czy marka ma znaczenie ?

Z badań przeprowadzonych przez serwis Allegro.pl wynika, że większość kierowców używała w mijającym sezonie opon zimowych, a dodatkowe 3 proc. deklarowało, że używa w tym okresie opon całorocznych.

Dane te pokazują, że sytuacja w Polsce znacznie się poprawiła. W 2008 roku aż 45 proc. ankietowanych deklarowało, że nie zmienia opon w zależności od pory roku. Obecnie ilość kierowców, którzy przez cały rok jeżdżą na jednym komplecie opon drastycznie spadła. Już tylko 2 proc. używa wyłącznie opon letnich, a 1 proc. zadeklarował, że jeździ wyłącznie na oponach zimowych.

Bezpieczeństwo ważniejsze od ceny

Badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony letnie jak najdłużej. Ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że jeden komplet służy im ponad cztery sezony. Warto wspomnieć, że w przypadku opon zimowych odsetek ten wynosił 35 proc. Zatem „zimówki” wymieniane są częściej i przy niższych przebiegach, być może dlatego, że w świadomości kierowców zima jest dla ogumienia bardziej wymagającym okresem.

Głównym powodem zakupu nowego kompletu opon letnich jest zużycie poprzedniego zestawu związane ze zbyt małą głębokością bieżnika, uszkodzeniem lub wiekiem produktu. Niezadowolenie z poprzedniego modelu ogumienia, co było powodem wymiany zadeklarowało zaledwie 4 proc. użytkowników.
Preferencje zakupowe Polaków zmieniły się nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem. Wtedy nowe opony letnie wybierała połowa nabywców, w tym roku odsetek ten zwiększył się do 65 proc.

Dla większości ankietowanych kwestie związane z bezpieczeństwem są ważniejsze niż cena. Polacy na pierwszym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których wybierają opony letnie postawili na „przyczepność”. Na drugim miejscu znalazła się „cena”, dalej „wyniki w testach”. Marka opon zajęła czwarte miejsce, zaraz przed opiniami, które można znaleźć o produkcie w internecie i wśród sprzedawców. Dla kupujących mniejsze znaczenie ma natomiast wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu.

Polacy swoją wiedzę o oponach letnich czerpią przede wszystkim z publikacji branżowych w prasie i internecie. Ponad dwie trzecie ankietowanych wskazało na te źródła informacji. Minimalnie mniejszym zainteresowaniem (50 proc.) cieszą się fora internetowe, których użytkownicy wymieniają się doświadczeniem.

Polacy najczęściej kupują opony w internecie.

Ponad dwie trzecie ankietowanych preferuje zakupy „online”, nieco mniej, bo 36 proc. wybiera niezależne serwisy wulkanizacyjne. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają warsztaty ASO (3 proc.) i sklepy motoryzacyjne (12 proc.). Na końcu listy znalazły się również hipermarkety (3 proc.).
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane