/  / Jak Golf GTI, tylko bardziej "eko"

Jak Golf GTI, tylko bardziej "eko"

VW|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Volkswagen Golf to w ostatnim czasie lider sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie. Z okazji wystawy w Genewie niemiecki koncern przedstawia wyczekiwaną z zainteresowaniem wersję Volkswagen Golf GTE, która oferuje napęd hybrydowy plug-in.

Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM. Te dwie jednostki dają razem moc systemową 204 KM, natomiast moment obrotowy rośnie do maksymalnie 350 Nm. Gdy napęd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

Jak podkreśla Volkswagen, nazwa GTE stoi w jednym rzędzie ze skrótami GTI i GTD, czyli dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. Przy wykorzystaniu pełnej mocy jednostki TSI wersja Golf GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wyścigowych nowy Volkswagen może rozpędzić się do 217 km/h.

Dla porównania, bazowa wersja "zwykłego" Golfa GTI dysponuje jednostką o mocy 220 KM i 350Nm maksymalnego momentu obrotowego, a sprint 0-100 km/h trwa około 6,5 sekundy.

Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie około 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów. Łączny zasięg Golfa GTE wynosi według producenta prawie 940 kilometrów.



Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą w razie potrzeby korzystać tylko z elektrycznego napędu Golfa GTE i nie generować szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy i pół godziny (do osiągnięcia 100% pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100% trwa około 2,5 godziny.

Nowości wystawy Genewa 2014

Interesujący jest fakt, że także podczas dłuższych tras dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE kierowca może zadbać, aby na koniec trasy (na przykład po wjeździe do miasta) za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny.

Podobieństwa między wersją GTI oraz GTE widoczne są też w elementach stylistyki: tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyjaśnia szef designu Klaus Bischoff: "Poprzeczna, niebieska listwa na osłonie chłodnicy, sięgająca aż do reflektorów, stanowi kolejny sportowy akcent w kontekście elektrycznej mobilności Volkswagena".

Podobnie jak e-Golf, także pięciodrzwiowy Golf GTE jest wyposażony seryjnie w diodowe podwójne reflektory. Także w kierunkowskazach i światłach postojowych zastosowano technologię LED, podobnie jak w przyciemnionych światłach tylnych. Boczne osłony na progi i spojler dachowy z elementami aerodynamicznymi stanowią nawiązanie do Golfa GTI oraz GTD.

Specjalnie dla GTE zaprojektowane zostały natomiast aerodynamiczne obręcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali oraz 18 cali.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane