/  / Jaguar przyczajony do skoku

NOWOŚĆ | Jaguar przyczajony do skoku

null
© Jaguar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Brytyjczycy po raz pierwszy zaprezentowali usportowioną wersję Jaguar XE S. Pod maską auta pracuje doładowany silnik 3.0 V6, z którego da się wydobyć 340 koni mocy. Sprint do setki zabiera kierowcy tylko 5,1 sekundy.


XE uzupełnia ofertę sedanów marki Jaguar, plasując się poniżej modeli XF oraz XJ. Jego wyróżnikiem jest napęd na tylną oś, zaawansowana lekka konstrukcja oraz luksusowe wnętrze i dopracowane właściwości jezdne. XE wejdzie do sprzedaży w roku przyszłym, a na szczycie oferty znajdzie się usportowiona wersja S.

Jaguar XE S nagradza kierowców szybkimi reakcjami na dodanie gazu i dopracowaniem doładowanego silnika V6 o pojemności 3,0 litrów. Osiągający 340 KM i 450 Nm momentu obrotowego silnik jest połączony z 8-biegową przekładnią automatyczną, sterowaną łopatkami przy kierownicy. Przyspieszenie 0-100 km/h wersji EX S trwa zaledwie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

"Pozycja Jaguara jako czołowego producenta o aluminiowej strukturze pojazdów segmentu premium pozwoliła nam opracować lekką i sztywną konstrukcję nadwozia, która stanowi przełom w tej klasie. Dzięki niej zaawansowane technologicznie podwozie XE może zaoferować niespotykane połączenie zwinności z wyrafinowaniem spotykanym dotąd tylko w pojazdach z wyższych segmentów - zapowiada Kevin Stride, Vehicle Line Director, Jaguar XE

Aluminiowy Jaguar XE jest pierwszym modelem opracowanym na bazie nowej modułowej architektury pojazdu firmy Jaguar Land Rover. Duży rozstaw osi i niska pozycja za kierownicą pozwoliły uzyskać wyważone proporcje oraz opływową sylwetkę przypominającą coupe.

Duże przednie wloty powietrza, chromowane wloty boczne, dyskretny tylny spojler i opcjonalne 20-calowe, kute obręcze z lekkich stopów wersji S zdradzają sportowy potencjał doładowanego silnika Jaguara.

Do Jaguara XE S dołączą inne modele napędzane 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi 2.0, połączonymi z płynnie pracującymi przekładniami: 6-biegową ręczną i 8-biegową automatyczną. Jednostki wysokoprężne, należące do nowej rodziny Ingenium, zapewniają według danych fabrycznych zużycie paliwa nawet od 3,8 l/100 km i emisję CO2 od 99 g/km.

Model XE jest także najlżejszym, najsztywniejszym i najbardziej aerodynamicznym sedanem Jaguara w historii. To również pierwszy Jaguar wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które dostrojono w taki sposób, aby zapewnić wyjątkowe wyczucie samochodu, ale przy niższym zużyciu energii niż w przypadku układów hydraulicznych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane