/  / Jaguar F-Pace – SUV bez kompleksów

Jaguar F-Pace – SUV bez kompleksów

null
© Jaguar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jaguar F-Pace to zupełnie nowy gracz, który walczyć będzie na rynku z rywalami marek niemieckich. Takimi rywalami jak np. Audi Q5 oraz Porsche Macan. Dzięki sportowym cechom F-Pace może się podobać.

Jaguar F-Pace to w ogóle pierwszy SUV/crossover w liczącej 80 lat historii brytyjskiej marki. Przyjdzie mu walczyć na rynku z naprawdę mocnymi konkurentami, wśród których na czoło wysuwają się takie modele jak np. BMW X3, Audi Q5, a zwłaszcza – Porsche Macan. Konkurencja na pewno będzie silna, ale to wcale nie znaczy, że Jaguar F-Pace od razu stoi na straconej pozycji.

Nowy SUV znad Tamizy stylistyką przedniej części nadwozia nie pozostawia żadnych wątpliwości, że oto mamy przed oczami reprezentanta marki Jaguar. Jak mówią sami styliści firmy, samochód już z założenia miał wyglądać jak Jaguar w "skórze" crossovera  – a nie jak crossover, którego próbowano zrobić na Jaguara.

Na pewno ciekawym zabiegiem stylistycznym są tylne lampy, które swoją formą graficzną od razu nasuwają skojarzenia ze sportowym Jaguarem F-Type.

Konstrukcja z aluminium
Jaguar F-Pace mierzy na długość 4731 mm, zaś rozstaw osi to 2874 mm. Do tego dochodzi jeszcze bagażnik, który oferuje pojemność od 650 do maksymalnie 1740 litrów. Samochód będzie można wyposażyć w takie "bajery" jak np. podgrzewane tylne siedzenia z elektrycznie odchylanymi oparciami, otwierany dach panoramiczny, cyfrowy system audio firmy Meridian czy laserowy wyświetlacz typu head-up (HUD).

Jednym z głównych atutów Jaguara F-Pace mają być dynamiczne właściwości jezdne. Jak zresztą na każdy model tej brytyjskiej marki przystało. Lekka konstrukcja nadwozia F-Pace'a składa się w 80% z aluminium. To ewenement w omawianym segmencie rynku. Dodatkowe ograniczenie masy SUV-a zapewnia kompozytowa pokrywa bagażnika i magnez wykorzystany w elementach takich jak belka poprzeczna.



Wysoka sztywność skrętna nadwozia dodatkowo zwiększa możliwości pochodzącego z modelu F-Type przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami oraz zawieszenia tylnego Integral Link. F-Pace standardowo wyposażony jest w system Torque Vectoring i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które dostrojono w taki sposób, by zapewnić jak najlepsze wyczucie i reakcję.

Już podstawowa wersja F-Pace'a ma w standardzie amortyzatory jednorurowe, jednak jeszcze wyższy komfort jazdy i lepsze własności jezdne zapewnia elektronicznie sterowany system aktywnego zawieszenia, który mierzy ruchy nadwozia i kół odpowiednio 100 i 500 razy na sekundę, gwarantując odpowiednią siłę tłumienia w każdych warunkach.

Spalanie od 4,9 l/100 km
W skład gamy silnikowej wchodzą: 2-litrowy diesel o mocy 180 KM z przekładnią manualną i napędem tylnym lub na wszystkie koła oraz z przekładnią automatyczną i napędem AWD; benzynowy silnik 2.0 o mocy 240 KM z automatyczną skrzynią biegów i tylnym napędem; 300-konna jednostka wysokoprężna z AWD oraz przekładnią automatyczną, a także 3-litrowy benzyniak o mocy 340 lub 380 KM, z automatem i AWD.

Wykonana w całości z aluminium bazowa jednostka wysokoprężna 2.0 Ingenium generuje moc 180 KM oraz 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych fabrycznych, w konfiguracji z manualną przekładnią i napędem na tylną oś średnie zużycie paliwa zaczyna się od około 4,9 l/100 km.

Na dobry początek
Dla uczczenia premiery F-Pace'a dostępna będzie specjalna wersja First Edition. Pojawi się w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy i tylko w pierwszym roku produkcji. Napędzana wyłącznie 380-konnym benzyniakiem V6 lub 300-konnym dieslem V6, wersja First Edition wyróżnia się dwoma lakierami metalicznymi do wyboru – Caesium Blue i Halcyon Gold. Klienci mogą również wybrać kolor Rhodium Silver lub Ultimate Black.

Inne charakterystyczne cechy to 22-calowe, 15-szprychowe obręcze Double Helix z wykończeniem Grey i kontrastowymi wstawkami, system aktywnego zawieszenia, reflektory full-LED, wloty powietrza w zderzaku w kolorze Gloss Black, jak również dach panoramiczny.

We wnętrzu siedzenia obszyte skórą drobnoziarnistą Windsor w kolorze Light Oyster posiadają podwójne przeszycia i wytłoczony wzór kurzej stopki, inspirowany modelem koncepcyjnym Jaguar C-X17, od którego zresztą F-Pace się wywodzi.

Uwagę zwraca ponadto m.in. pokładowy system multimedialny InControl Touch Pro oraz 12,3-calowy wirtualny zestaw wskaźników HD.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane