/  / Infiniti Q50 i pierwsze przymiarki cenowe w Polsce

Infiniti Q50 i pierwsze przymiarki cenowe w Polsce

Infiniti|
null
© Infiniti
nullnullnullnullnullnullnullnull

Jak zapowiada generalny importer, nowe Infiniti Q50 z silnikiem 2.2 diesel będzie miało cenę konkurencyjną w stosunku do innych modeli wyposażonych w silniki o pojemności poniżej 2000 cm3. Zapowiedziano też wprowadzenie specjalnej wersji flotowej, której wersja bazowa będzie wyceniona wyraźnie poniżej 150 000 złotych brutto.

Q50, jako pierwszy z nowej generacji modeli premium Infiniti, jest szczególnie ważnym samochodem marki stworzonym na rynek europejski. Inaugurujący nowy system nazewnictwa Infiniti Q został zaprojektowany, skonstruowany, wyprodukowany i wyposażony tak, aby z sukcesami móc rywalizować z odwiecznymi, zasiedziałymi liderami segmentu D premium.

Niższą i szerszą sylwetką oraz sportową, opływową bryłą Infiniti Q50 wnosi zupełnie nową, emocjonalną stylistykę do grupy aut, w której znajdują się takie modele jak BMW Serii 3 i Audi A4. Jego świeże oblicze zdaje się tryskać pewnością siebie, a to za sprawą reflektorów podobnych do ludzkich oczu oraz charakterystycznego „podwójnego łuku” chłodnicy. Inne rozwiązania stylistyczne inspirowane tryptykiem konceptów Infiniti, czyli modelami Essence, Etherea oraz Emerg-e, idą w parze z wnętrzem pojazdu, które oferuje niespodziewaną w tej klasie przestronność.

Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowie zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2-litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby zagwarantować dynamikę zgodną z nastawioną na osiągi filozofią Infiniti. Silnik oferuje wysoką moc i moment obrotowy przy jednoczesnej niskiej emisji CO2 (według danych fabrycznych poniżej 115 g/km).

Te parametry stawiają Q50 w centrum rynku sedanów premium w Europie, a także gwarantują dynamizm napędu, jakiego oczekują właściciele Infiniti. Podobnie jak silnik, także obydwie dostępne skrzynie biegów (sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna) zostały dostosowane do specyficznych wymagań Infiniti.

Drugą wersją Q50 na rynek europejski jest hybryda z silnikiem o pojemności 3,5 litra i z systemem Direct Response Hybrid, której przyspieszenie zagwarantuje wysokie miejsce w rankingach europejskich sedanów sportowych. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h szacowanym na około 5,5 sekundy, prawdopodobnie pokona w tych rankingach nawet swojego starszego brata, czyli Infiniti M35h, który jest obecnie odnotowany w Księdze Rekordów Guinessa jako najszybciej przyspieszająca na świecie hybryda.

Q50 3.5 Hybrid wyposażony jest w ten sam system Direct Response Hybrid z podwójnym, inteligentnym sprzęgłem i taką samą siedmiobiegową przekładnię automatyczną co M35h, ale wprowadzone zmiany poprawiły jeszcze osiągi, spowodowały zwiększenie zasięgu samochodu w trybie elektrycznym i pozwoliły na powiększenie przestrzeni ładunkowej do wielkości niespotykanej w hybrydach tej klasy.

Zgodnie z charakterystyczną dla marki Infiniti bezkompromisowością, osiągom dorównuje niskie zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym producent szacuje na około 6,2 l/100 km oraz emisja CO2 poniżej 145 g/km.

Q50 3.5 Hybrid będzie dostępny w Europie zarówno w wersji z napędem na tylne, jak i na cztery koła.

Dynamiczne właściwości, jakie zapewniają wszystkie Infiniti, w przypadku Q50 dodatkowo zwiększa zastosowanie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego, pierwszej tego typu technologii na świecie, która zapewnia szybszą reakcję na ruchy kierownicy i większą precyzję, a przy tym w ogromnym stopniu umożliwia personalizację ustawień i dostosowanie ich do preferencji kierowcy.

System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego można konfigurować zarówno w zakresie siły wspomagania kierownicy, jak i przełożeń. Dzięki temu reakcja na ruch kierownicy jest zawsze dopasowana do stylu jazdy kierowcy i rodzaju nawierzchni. System jest nadzorowany przez trzy niezależne układy sterujące, co gwarantuje pełną niezawodność w każdej sytuacji.

W Q50 zdecydowano się na zastosowanie aktywnego asystenta pasa ruchu (Active Lane Control), zapowiadanego jako najbardziej zaawansowany na świecie system zapobiegania niekontrolowanej zmianie toru jazdy. System ten jest najnowszym uzupełnieniem kompleksowej technologii Tarczy Bezpieczeństwa Infiniti. Jego unikalność polega na wykorzystaniu układu kierowniczego (a nie hamulców) do utrzymania samochodu na właściwym pasie jezdni.

Efekt ten można opisać jako „namagnesowanie” samochodu w jego w pasie ruchu, dzięki czemu pokonywanie długich dystansów jest mniej absorbujące, a więc mniej męczące dla kierowcy.

Podobnie jak wszystkie inne technologie Infiniti, bezpośrednie sterowanie adaptacyjne i aktywny asystent pasa ruchu zostały opracowane, aby łagodnie i dyskretnie wspierać kierowcę podczas jazdy, nie zaś odbierać mu przyjemność prowadzenia.

Z myślą o maksymalnej personalizacji i łatwości użytkowania Infiniti stworzyło w modelu Q50 cyfrowe środowisko nowej generacji. W inteligentnym kluczyku można zapisać i przechowywać nawet do 96 różnych parametrów samochodu i to nawet dla czterech różnych kierowców. Należy więc uznać Q50 nie tylko za jeden z najbardziej konfigurowalnych samochodów w klasie, ale także za taki, który zapewnia bardzo rzeczywiste poczucie bycia rozpoznawanym przez samochód.

W Q50 debiutuje ponadto Infiniti InTouch. Podwójne ekrany dotykowe, zastosowane po raz pierwszy w tej klasie, pozwolą na uporządkowanie informacji i zapewnią całkowicie intuicyjną obsługę wszystkich funkcji, elementów i niestandardowych aplikacji.

We wnętrzu Q50 akcent położono na naturalną elegancję, przestronność tylnej części kabiny oraz na charakterystyczne dla marki kunsztowne wykończenie, z najwyższą dbałością o szczegóły i jakość zastosowanych materiałów.

W zakresie stylistyki widoczne jest wyraźne podporządkowanie wszystkiego kierowcy. Szczególnie dużo uwagi poświęcono jego wygodzie.

W konstruowaniu wygodnego fotela nowego typu wykorzystano badania NASA dotyczące naturalnej pozycji, jaką ciało przyjmuje w warunkach nieważkości. Komfortowe fotele modelu Q50 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalne podparcie kręgosłupa i dzięki temu zmniejszyć zmęczenie odczuwane podczas jazdy na długich dystansach.

Pierwsze egzemplarze nowego Infiniti Q50 powinny dotrzeć do Polski na przełomie września i października.

Q50 jest pierwszym modelem o nazwie zgodnej z nową strategią nazewnictwa Infiniti, która zakłada, że wszystkie modele będą miały albo symbol Q, albo QX w przypadku crossoverów. Zmiana ta nawiązuje do kultowych modeli Q sprzed 20 lat i oferuje czytelne oraz logiczne nazewnictwo, którym będą objęte wszystkie istniejące i przyszłe modele Infiniti.

W nowym systemie, dwucyfrowy numer będzie oznaczał segment rynku, w którym samochód konkuruje.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane