/  / Rozbili nowe Infiniti, ale smutku nie ma

Rozbili nowe Infiniti, ale smutku nie ma

Infiniti|
null
© Infiniti
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W niedawnym teście zderzeniowym Euro NCAP sportowy sedan Infiniti Q50 otrzymał maksymalną przewidzianą notę pięciu gwiazdek. Uzyskany wynik to 86% w kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów oraz 85% w kategorii ochrony dzieci.

Testowany model, czyli wersja Q50 2.2d Premium, wypadła dobrze także w kategorii wspomaganie bezpieczeństwa (Safety Assist). Euro NCAP uznało, że standardowo montowany w tym modelu system automatycznego podnoszenia maski silnika jest bardzo efektywnym rozwiązaniem w zwiększaniu bezpieczeństwa pieszych.

"Każdy model Infiniti jest zaprojektowany tak, aby w każdej sytuacji zapewnić maksymalną ochronę kierowcy, pasażerom oraz innym użytkownikom dróg - podkreśla Fintan Knight, szef Infiniti na Afrykę, Bliski Wschód, Indie i Europę. Warto podkreślić, że model FX, który był poddany surowym testom Euro NCAP jako pierwsze Infiniti (w 2009 roku), także uzyskał maksymalną notę 5-gwiazdkową.

Oprócz najbardziej zaawansowanych stref kontrolowanego zgniotu każda wersja Infiniti Q50 zawiera następujące elementy poprawiające bezpieczeństwo:
- system przypominający o zapinaniu pasów dla każdego fotela
- ogranicznik prędkości
- system automatycznego podnoszenia maski
- elektroniczna kontrola stabilizacji toru jazdy
- aktywna kontrola trakcji
- przednie i tylne światła przeciwmgielne
- system monitorowania ciśnienia w oponach
- system ułatwiający ruszanie pod górę
- sześć poduszek powietrznych
- kamera cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania



Fintan Knight dodał jednak, że chociaż maksymalna nota pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych dobrze świadczy o konstrukcji modelu Q50, to w Infiniti najważniejsze jest unikanie wypadków. "Dzisiejsi kierowcy potrzebują wszelkiej pomocy, by za kółkiem czuć się wygodnie i bezpiecznie. W związku z tym Q50 jest dostępny z wieloma innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa".

Linia Q50 zawiera w zależności od wersji kilka takich innowacyjnych technologii, w tym – stanowiący przełom w motoryzacji − elektroniczny system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego DAS (Direct Adaptive Steering), eliminujący drgania kierownicy i niekontrolowaną zmianę toru jazdy podczas jazdy po nierównościach. Dostępny jest także aktywny asystent pasa ruchu ALC (Active Lane Control), który powoduje wręcz „namagnesowanie” samochodu w jego pasie ruchu, redukując tym samym potrzebę ciągłego manewrowania kierownicą i zmniejszając zmęczenie kierowcy, zwłaszcza podczas długich podróży.

Liczne zaawansowane systemy, dostępne w zależności od wersji, wspomagają kierowców także w innych sytuacjach:
- Podczas manewru cofania układ zapobiegania kolizjom z tyłu Back-up Collision Intervention wykrywa znajdujące się za samochodem poruszające się pojazdy (oraz inne obiekty) i ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi. W razie konieczności system może autonomicznie uruchomić hamulce, by uniknąć zderzenia
- systemy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning) oraz system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention) najpierw ostrzegają kierowcę przed niekontrolowanym manewrem, a w przypadku braku jego reakcji przywracają samochód na środek właściwego pasa ruchu
- podczas manewru zmiany pasa ruchu pionierska technologia, jaką jest system eliminacji martwego pola Blind Spot Intervention, pomaga kierowcy uniknąć zajechania drogi pojazdowi znajdującemu się w martwym polu
- przed zagrożeniami znajdującymi się przed pojazdem bezpośrednio poprzedzającym Infiniti, a więc poza polem widzenia kierowcy, ostrzega go kolejna pionierska technologia Infiniti − system przewidujący kolizję z przodu Predictive Forward Collision Warning
- gdy w celu uniknięcia kolizji zajdzie potrzeba nagłego hamowania, prewencyjny system hamowania awaryjnego Forward Emergency Braking najpierw ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie rozpocznie hamowanie, wspomagając człowieka w redukowaniu prędkości
- podczas manewrowania w ciasnych miejscach, jak choćby podziemne parkingi, niezastąpiona jest panoramiczna kamera 360° z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Around View Monitor with Moving Object Detection), pierwszy taki system na świecie, który umożliwia obserwowanie całego otoczenia samochodu. Przed zagrożeniami kierowcę dodatkowo ostrzegają sygnały wizualne i dźwiękowe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane