/  / Ile będzie kosztować w Polsce nowa Mazda2?

Ile będzie kosztować w Polsce nowa Mazda2?

null
© Mazda2 II
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowa Mazda2 wzbudza duże zainteresowanie. Trudno się dziwić – Japończycy postanowili stworzyć przebojowe i dynamiczne auto miejskie dorzucając sprawdzone rozwiązania stylistyczne znane z większej "trójki" oraz "szóstki".

Na rynku niemieckim Mazda2 nowej generacji zadebiutuje oficjalnie w salonach dealerskich pod koniec lutego. Już teraz jednak generalny importer nad Renem opublikował pierwsze ceny na ten model. W wersji bazowej maluch japońskiej marki będzie do wzięcia za 12 790 euro. Pod maską "dwójki" pracuje silnik benzynowy z rodziny Skyactiv-G, rozwijający maksymalnie moc 75 KM. Do zmiany biegów służy kierowcy pięciobiegowa skrzynia manualna.

W sumie na klientów w Niemczech czekają do wyboru cztery różne wersje wyposażeniowe Mazdy2. Bazowa odmiana Prime-Line oferuje w standardzie takie elementy jak m.in. system audio z możliwością obsługi przyciskami na kole kierowcy, gniazdo USB/AUX, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, zamek centralny z pilotem, bezkluczykowe uruchamianie silnika, a także system start-stop oraz układ sześciu poduszek powietrznych.

Kolejna wersja wyposażeniowa (Center-Line) kosztuje od 14 690 euro. Na elementy wyposażenia standardowego składają się takie dobrodziejstwa jak m.in. klimatyzacja manualna, sportowa kierownica trójramienna, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, a także podgrzewane lusterka.

Dostępne wersje silnikowe obejmują trzy propozycje: zamiast bazowego benzynowca 75-konnego klienci mogą wybrać ewentualnie mocniejszą konstrukcję Skyactiv-G o mocy 90 KM lub postawić na diesla 1.5 Skyactiv-D, który współpracując z 6-biegową skrzynią manualną rozwija maksymalnie 105 KM.

Według oficjalnych danych producenta, wersja wysokoprężna – debiutująca na rynku od czerwca 2015 – potrzebuje na przejechanie dystansu 100 km średnio około 3,4 litrów oleju napędowego.

W wyższej wersji wyposażenia, którą na rynku niemieckim nazwano Exclusive-Line (ceny od 15 690 euro) dochodzą w standardzie takie elementy jak m.in. system łączności MZD Connect z 7-calowym ekranem kolorowym, układ ostrzegający kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS), światła przeciwmgielne, jak również przyciemniane szyby z tyłu.

Poczynając od poziomu wyposażenia Exclusive-Line 90-konny benyznowiec jest dostępny z 5-biegową skrzynią manualną bądź też z 6-stopniowym automatem.

Natomiast topowa odmiana Sports-Line, która kosztuje od 17 390 euro, obejmuje m.in. felgi ze stopów metali lekkich plus ogumienie rozmiar 185/60 R16, klimatyzację automatyczną, podgrzewane fotele przednie, jak również układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach (SCBS). Jako ciekawostkę dodajmy, że za dopłatą klient może otrzymać ponadto m.in. wyświetlacz przezierny Active Driving Display. Według Mazdy, taki gadżet to nowość w omawianym segmencie rynkowym.

Na liście dostępnych dla topowej wersji wyposażenia Mazdy2 jednostek napędowych dochodzi benzynowa konstrukcja Skyactiv-G o mocy maksymalnie 115 koni. Jest ona "uzbrojona" w układ i-ELOOP, który ma za zadanie odzyskiwać energię przy hamowaniu.

Jak wstępnie planuje generalny importer w Polsce, ceny nowej Mazdy2 poznamy nad Wisłą zapewne na początku przyszłego roku. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów sprzedaży prawdopodobnie na wiosnę.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane