/  / Hyundai ujawnia tajemnice sukcesu

Hyundai ujawnia tajemnice sukcesu

Informacja własna|
null
© Autor
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Hyundai przeżywa intensywny rozwój na europejskim rynku. Aby zgłębić tajemnicę sukcesu marki, przeprowadziliśmy rozmowę z prezesem firmy Hyundai Motor Poland, Duck Sang Jang oraz dyrektorem zarządzającym, Jerzym Kozińskim.

Hyundai przeżywa intensywny rozwój na europejskim rynku. W ubiegłym roku zanotowano kolejny wzrost udziałów w podziale samochodowego tortu. Aby zgłębić tajemnicę sukcesu marki, przeprowadziliśmy rozmowę z prezesem firmy Hyundai Motor Poland, Duck Sang Jang oraz dyrektorem zarządzającym, Jerzym Kozińskim.

Autor: Bogusław Korzeniowski

Oto kilka sugestii będących globalną wizją rozwoju koncernu, gwarantujących sukces także w Polsce.

Klarowna opieka gwarancja
Najdłuższy okres gwarancyjny (wynoszący 7 lat) ma obecnie Kia. Drugi w kolejce jest Hyundai (okres 5 lat), a dalej są modele z gwarancjami trzyletnimi (m.in. japońskie, Chevrolet) i dwuletnimi (zdecydowana większość samochodów).

Długość okresu to nie jedyne z obostrzeń udzielenia gwarancji; Drugie to przebieg. Właśnie w tym przypadku są obecnie największe nieścisłości w rozumowaniu ochrony gwarancyjnej. Tak powszechnie reklamowana gwarancja Kia na 7 lat jest ograniczona na 150 000 km. Oznacza to, że jeżeli ktoś jeździ około 50 000 km rocznie, to przebieg 150 000 km będzie miał po okresie 3 lat. Jedynym wyjątkiem jest Hyundai, który ma okres gwarancji pięcioletniej bez żadnych limitów przebiegu.

Dobry serwis
Podczas rozmowy z dyrektorem Kozińskim usłyszałem ciekawe spostrzeżenie, jakie zaobserwował w czasie kilkunastu lat pracy na rynku sprzedaży samochodów: „Pierwszy samochód sprzedaje dealer, ale następne serwis”. Gdy zastanowimy się nad tym stwierdzeniem, to trudno nie przyznać mu racji. Właściciel sprzedanego samochodu przez cały okres gwarancyjny ma kontakt tylko z serwisem.

Dobór oferty
To największa tajemnica sukcesu firmy. Przyjęto, że koncern będzie produkował samochody uwzględniające potrzeby dane rynku i spełniające walory użytkowe w tym regionie. Gwarancją tego ma być projektowanie ich przez inżynierów mieszkających na danym kontynencie. To dlatego na rynki amerykańskie są oferowane modele, które nie są w Europie znane, a popularne w Europie i10, i20 czy i30 są hitem tylko na Starym Kontynencie. Wprowadzany właśnie na rynek Veloster czy zaproponowany nieco wcześniej Genesis Coupe są tylko wisienką na torcie i nie mają wpływu na to, że filozofia marki to zapewnienie modeli najbardziej poszukiwanych na rynku.

Przykładem tej koncepcji „samochodu adresowany na dany rynek” są wprowadzane właśnie i40 i Elantra. Ten pierwszy jest następcą Sonaty, ale całkowicie zmieniona stylizacja nadwozia i wnętrza ma w końcu ugruntować pozycję firmy w segmencie D. Model ten jest dostępny w Polsce od 85 000 zł za wersję benzynową i od 91 000 zł za diesla.

Drugim produktem wyznaczającym standardy tej idei jest Elantra. Ten sedan segmentu C będzie oferowany tylko na niektórych rynkach, na których jest zapotrzebowanie na takie modele. W Polsce samochód będzie oferowany od 59 000 zł do 72 000 zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane